Ako počas núteného pobytu doma ostať fit a nepribrať?

Slovo karanténa už asi poznáme všetci, nakoľko sa jej dobrovoľne, ale aj nedobrovoľne podriaďujeme preto, aby sme pomohli nielen sebe, ale aj celému svetu zvrátiť momentálnu situáciu. S karanténou je spojených aj kopec procesov, z ktorých nie sme veľmi nadšení, ako napríklad postupné priberanie práve kvôli nadmernému voľnému času a zároveň bloku voľne vykonávať akékoľvek aktivity, ktoré nás napadnú.

Možno zažívaš aj situácie, kedy si z nudy zahryzneš do niečoho, čo bežne nejedávaš, ale ťažko sa s tým bojuje, keď si doposiaľ fungovala úplne inak ako teraz. Síce máš času na rozdávanie, ale ten sa nejako tratí. Človek by si povedal, že práve, keď bude mať voľného času viac, bude sa sebe venovať viac, ale akosi to celkom nie je pravda. Možno ti chýba režim, na ktorý si bola tak zvyknutá a teraz si v stave chaosu, kedy od rána nemáš dané, čo máš robiť, a preto, keď preleňošíš svoje ráno, sa to tiahne s tebou až do večera.

S týmto správaním je úzko spojené práve priberanie. Či už sa ti narušilo stravovanie, ktoré si ešte donedávna pekne dodržiavala, alebo ide o pohyb, ktorého máš teraz kvôli obmedzeniam menej, tak nezúfaj. Stále existujú riešenia, ktoré ti pomôžu minimálne dostať sa naspäť na koľaj, v ktorej si bola predtým.

 

# 1: Vytvor si nový harmonogram

Doteraz si bola v rýchlovlaku, v ktorom si už vedela korčuľovať, aj keď šiel niekedy extrémnou rýchlosťou. Áno, paradoxne je to tak, síce si mala nabitý deň, presne si vedela, čo si dáš ráno na raňajky, čo urobíš ešte pred nimi (možno krátky tréning doma) a čo po nich, koľko ti bude trvať cesta do práce, aké úlohy ťa čakajú tam, čo budeš robiť po práci a ako stráviš svoj večer.

No súčasná situácia je… alebo na bode mrazu, alebo oproti pôvodnému nastaveniu úplne minimálna. Z toho často vyplýva, že ak človek vybočí zo svojho zaužívaného rytmu, cíti sa vykoľajene.

Hlavu hore, je načase zostaviť plán B. Alternatívny harmonogram na doma. Zachráni ťa to!

Sadni si k diáru a naplánuj si aktivity na zajtrajší deň. Alebo hoci aj na celý týždeň.

Ako?

Najprv si napíš svoje 3-4 priority. Je to rodina? Zdravie? Práca? Ty vieš najlepšie, čo je to pre teba.

Ak budeš mať určené priority, priraď ku každej priorite 3-4 obľúbené činnosti, ktoré sa s ňou spájajú. A tieto aktivity si rozvrhni do celého týždňa. Vieš čo sa udeje? Budeš šťastná. Pretože budeš pravidelne robiť aktivity, ktoré ti robia radosť a bavia ťa :-).

harmonogram

 

# 2: Doma môžeš robiť oveľa viac ako si dokážeš predstaviť

Do tohto odseku spomeniem len činnosti, ktoré sú spojené s pohybom, nakoľko práve pohyb je jeden z kľúčových faktorov, ktorý ťa môže uchrániť pred priberaním.

Upratovanie

Bežné upratovanie, ktoré vykonávaš ti teraz nebude stačiť. Máš viac času a to treba využiť. Naplánuj si veľké upratovanie, pričom pôjdeš poriadne do hĺbky, tak ako si už veľmi dlho nešla. Tým pádom ťa to bude stáť viac času, ale hlavne viac energie, a to presne potrebujeme, aby si spálila čo najviac.

upratovanie

 

Žehlenie

Na žehlenie si už zvyknutá. Daj si však výzvu, urob počas žehlenia 100, alebo hoci aj 200 drepov.

zehlenie

 

Práca na záhradke

Máš záhradku? Skvelé! Aj tu si môžeš určiť výzvu a urobiť niečo, čo si už buď veľmi dlho odkladala, alebo sa rozhodni urobiť veľké zmeny v záhradke. Teraz to má však oveľa väčší zmysel, nielen že záhradka dostane nový šmrnc a bude skvelo vyzerať, ale výborne budeš vyzerať aj ty. A čo keby si na konci karantény mala takú formu ako nikdy predtým? To je výzva, čo? Dokážeš to! :-)

praca v zahradke

 

Cvičenie s dieťatkom

Máš deti a chceš byť aj s nimi, ale aj cvičiť? Zacvič si spolu s nimi. Ak je to ešte batoľa, využi ho ako záťaž a ono sa bude pri tom zabávať a ty si zacvičíš. Rob s ním drepy, tlaky v ľahu na chrbte pre prsné svaly, alebo pokojne aj výpady v chôdzi, pričom ho budeš držať v náručí.

ako nepribrat

 

Hry s deťmi

Keď sú deti už väčšie, usporiadaj každý deň napríklad nejakú prekážkovú dráhu, ktorú absolvujete všetci. Deti sa zabavia, ty si zatrénuješ :-).

 

Zmena v miestnostiach

Upratovanie máš už možno za sebou, ale čo tak zvážiť aj nejaké zmeny rozmiestnenia nábytku? Možno len v jednej miestnosti a možno aj vo viacerých, uvidíš. Je to na tebe, pouvažuj nad tým. Nerobíš to len tak, ale je to parádna forma tréningu, keď potrebuješ nábytky presúvať, tlačiť, premiestňovať.

aktivity na doma

 

# 3: Užitočné aktivity na prvom mieste

Viem, že telka a internet sú ľahko dostupné a keď sa nudíš, stačí stlačiť gombík a o program je postarané. Ale, aké aktivity si myslíš, že by boli momentálne pre teba užitočnejšie?

Na túto otázku poznáš ty tie najlepšie odpovede. Začni pri plánovaní zameriavať svoju pozornosť práve na aktivity, ktoré sú pre teba užitočné a keď sa im budeš venovať automaticky, budeš mať menej času na telku a internet ;-).

zdrave varenie

 

# 4: Využi vytesňovanie

Ak v plánovaní budeš dávať na prvé miesta tie aktivity, ktoré vieš, že sú pre teba užitočné a niečo ti prinesú, tak na tie menej podstatné budeš mať menej času, zároveň aj menej energie. A presne o tom je vytesňovanie. Platí to aj o strave. Pravdepodobne už vieš, čo by si mala jesť, aby bola tvoja strava tip top ako pred karanténou. Využi vytesňovanie aj tu. Nakúp si domov zdravé potraviny, tie, ktoré máš už oskúšané a fungujú práve u teba a vytesni z nákupu tie potraviny, ktoré ti zbytočne motajú hlavu.

Alebo je tvoja strava teraz lepšia? Ak áno, si ten lepší prípad a blahoželám!

zdravy nakup

 

# 5: Život je dynamický, využi túto vlnu

Áno presne tak, nastala zmena. Život je zmena. Nikdy nie je stály, vždy sa niečo mení. Sme ako loďka na mori, raz je more pokojné, inokedy sa vlní a buráca to s nami a niekedy môžeme naraziť na útes.

Nech sa deje čokoľvek, na každú situáciu sa môžeme pozerať z dvoch uhlov. Buď využiješ karanténu a momentálnu situáciu vo svoj prospech a využiješ svoj čas na maximum a po karanténe budeš na seba hrdá a šťastná za to, čo si počas tohto voľna dokázala, alebo sa budeš hnevať na to, čo sa deje, premrháš a preješ tento čas a výsledok bude opačný a po karanténe budeš ešte viac nespokojná.

Ako sa rozhodneš ty?

motivacia

Verím, že svoj čas využiješ užitočne na maximum. Maj krásne dni! :-)

 

Nezabudni, že s nami môžeš cvičiť aj v pohodlí domova. Stačí si vybrať svoj obľúbený program, obliecť sa do športového a ísť na to:

cvičenie na doma

 

Prečítaj si aj:

Chudnutie nie je len o čísle na váhe. Toto je minimálne ďalších 20 vecí, ktoré sú rovnako dôležité

Ako ťa môže zlyhanie posunúť v chudnutí vpred?

Ako efektívne schudnúť? Čo robiť, ak to nejde podľa predstáv?

Matúš Špirko

Článok bol pridaný dňa 10/04/2020 a zaradený do kategórie: Chudnutie   |   Autor: Matúš Špirko

Komentáre