Ako oživiť vynikajúcu cícerovú nátierku?

To, že cícerová nátierka alebo “hummus” (ako ju nazývame pravým menom) je ozajstná zdravá dobrota, už vieme všetci. No dnes si ju na počesť veľkonočných sviatkov urobíme trošku farebnejšiu a veselšiu. Práve cvikla ju svojou farbou a chuťou oživí a dodá jej množstvo cenných látok pre energiu do nového dňa. Ak je pre vás cvikla nelákavou potravinou, mali by ste ju vyskúšať v kombinácií s niečím, čo milujete. Môže to byť mrkva, jablko alebo napríklad cícer. Vaše telo sa vám  poďakuje – cvikla totiž úžasne detoxikuje, dodá vám potrebné železo, draslík, bielkoviny, či horčík a prispieva ku kráse vašich nechtov a vlasov. Presvedčili sme vás? :)

Tak s radosťou do prípravy :)

Čo budeme potrebovať?

  • 250 g uvareného cíceru
  • 1 – 2 menšie cvikle (buď surové, pečené, varené alebo pripravené na pare – presne podľa vašej chuti :)
  • 2 – 3 strúčiky cesnaku
  • 1 ½  PL šťavy z citróna
  • 2 PL tahini (kúpiš v bio obchode)
  • 2 PL kvalitného oleja (olivový, konopný, repkový, ..)
  • soľ (morská/himalájska)
  • štipku čili korenia, ak máte radi štipľavejšiu chuť :)

Ako budeme postupovať?

1. Najskôr si zmixujeme uvarený cícer. Ak sa vám to mixuje horšie, lebo zmes je tuhá, kľudne si pridajte trošku vody.

2. Pridáme nadrobno pokrájanú cviklu a všetky ostatné ingrediencie. Všetko spolu dobre zmixujeme a nátierka je hotová.

 

TIP: Podávať ju môžeme s rôznym pečivkom, ale najlepšie s domácim kváskovým chlebíkom. Posypať si ju môžeme nasucho opraženými semienkami, alebo tiež rôznymi druhmi klíčkov. Zdravé raňajky sú hotové!

Fitshaker_blog_cicerova_nátierka1

fitshaker_blog_cicerova-nátierka3

fitshaker_blog_cicerova-nátierka 4

Krásny jarný deň :)

 

Ďalšie články od autorky, ktoré by sa vám mohli páčiť:

Zdravý goji kokteil na raňajky

Čo namiesto chipsov? Úžasný chrumkavý cícer!

Hrachové bochníčky plné zdravia!

Lucia Jurčová

Redaktorka vo Fitshaker
Som nadšencom zdravej výživy, pohybu, byliniek, všetkého, čo si človek môže doma sám uvariť, upiecť, dokonca i vyrobiť a všetkého čo s tým súvisí. Rada sa budem s čitateľmi blogu Fitshakera deliť o informácie, ktoré mne osobne pomohli a ďalej pomáhajú orientovať sa na ceste za zdravím a prírode bližším, šetrnejším spôsobom života.
Lucia Jurčová

Článok bol pridaný dňa 05/04/2015 a zaradený do kategórie: BezlaktózovéBezlepkovéNátierkyRaňajkyRecepty   |   Autor: Lucia Jurčová

Komentáre