Ako nepribrať počas vianočných sviatkov? Spoznaj týchto 5 tipov od trénera

Ani po sviatkoch, ani v pondelok, ani na nový rok, ale TERAZ je ten správny čas robiť niečo so svojou postavou a nastaviť svoj životný štýl tak, aby si počas sviatkov nepribrala. Dokonca bude pri dodržaní určitých bodov možné aj schudnúť.

Veľa ľudí si povie: „Idú sviatky, teraz nemá zmysel riešiť cvičenie či stravu. Teraz si dám voľno a po sviatkoch sa k tomu vrátim.“ V takom prípade sa k tomu človek buď vráti a musí zhadzovať pribraté kilá, čo nie je najpríjemnejšie, alebo v horšom prípade sa už k tomu vôbec nevráti, lebo po dlhšej pauze sa ťažko rozbieha.


Čo robiť, ak si dáš dlhšiu pauzu od tréningu? Ako sa vrátiť späť do zabehnutého režimu?


Ako si užiť sviatky, rodinu, voľný čas a zároveň byť naďalej fit a nevypadnúť z vedenia zdravého životného štýlu?

Skús do svojho života aplikovať nasledujúce body a ver, že tieto sviatky budú také ako nikdy predtým.

vianočné sviatky

 

# 1: Nevynechávaj pohyb

Najväčšou chybou, ktorej sa môžeš počas sviatkov dopustiť je práve vynechávanie pohybu. V podstate sa počas sviatkov dosť často zvýši príjem stravy, keďže sa konzumuje viac zákuskov, alebo aj kalorickejších jedál. Práve v takomto období, kedy zvýšiš príjem v strave a zároveň znížiš pohyb, je to najrýchlejšia cesta priberania.

Preto to skús počas týchto sviatkov urobiť úplne inak. Zachovaj si tréningový harmonogram a keď si chceš dať voľno/pauzu, tak to môžeš poňať tak, že budeš cvičiť v nižšom tempe, alebo počas sviatkov zaradíš úplne iné športy ako bežne, aby si si od zaužívaného stereotypu oddýchla.

ako nepribrat

 

# 2: Stanov si hranice pre jedenie a pečenie

Či už ide o konzumáciu alebo o pečenie, stanov si jasné hranice. Urči si, koľko presne si chceš/môžeš dovoliť ujsť zo svojej bežnej cesty stravovania. Presne to isté platí aj o pečení.

Čo keby si tieto sviatky piekla menej? Automaticky aj skonzumuješ menej. A tieto hranice si samozrejme nielen urči, ale pokús sa ich udržať.

navod

 

# 3: Veď si denník a pozri sa pravde do očí

Zapisuj si všetko, čo skonzumuješ a vypiješ. Maj presný prehľad o tom, čo dávaš do svojich úst a večer si to stále pozri. Tak budeš mať spätnú väzbu a budeš presne vedieť, kde si to prehnala a čo máš na druhý deň urobiť lepšie, alebo inak.


Tip: K novému Fitness diáru 2020 je ako BONUS v tlačenej aj elektronickej podobe pridaný fitness zápisník jedál, ktorý môžeš využiť aj v tomto vianočnom období, resp. hocikedy počas roka, kedy si chceš zapisovať svoju stravu.


fitness diar 2020

 

# 4: Vytvor racionálnejšie alternatívy

Keď už sa do pečenia a varenia pustíš, čo keby si sa orientovala viac na racionálnejšie alternatívy, ktoré majú menej kalórií, viac živín a vieš, že ti nespôsobia také zažívacie ťažkosti a kilá navyše. Napríklad polievky nezahusťuj múkou, smotanou, ale orientuj sa viac na zeleninové polievky, buď krémové, kde len rozmixuješ zeleninu, alebo na zeleninové polievky, ktoré nebudeš zahusťovať, prípadne na vývar a podobne.

Pri pečení zákuskov sa snaž eliminovať množstvo cukru, resp. odporúčam biely cukor vôbec nepoužiť, ale radšej zvoliť med, stéviu, kokosový či trstinový cukor. Použi menej bielej múky a viac celozrnnej/špaldovej. Namiesto majonézy si urob radšej jogurtový dressing.

medvedie labky

 

# 5: Venuj čas svojej rodine pri pohybových aktivitách ideálne vonku

Čím menej času budeš tráviť v domácnosti, čiže v prostredí, kde na teba bude číhať veľa pokušení (zákusky, koláčiky, kalorickejšie jedlá), tým lepšie to bude, pretože im oveľa ľahšie odoláš. Budeš viac času mimo a nebudeš mať toto všetko na očiach, tým pádom ťa to nebude tak lákať. Ak budete tráviť čas vonku, či už na prechádzke, sánkovačke, guľovačke, lyžovačke, bežkách a pod., budeš mať zo seba oveľa väčšiu radosť. Totiž, budeš sa jednak hýbať a navyše budeš venovať svoj vzácny čas svojim najbližším.

vianočné prázdniny

Tipy by sme mali a teraz ti chcem hlavne zapriať krásne a skutočne pokojné sviatky :-)!

 

A ak nemáš ešte vianočné darčeky, neváhaj a nahliadni do nášho eshopu. Okrem spomínaného Fitness diára tam nájdeš aj Fitness kalendár a 7 kuchárskych kníh so zdravými receptami, dokonca niektoré aj vo verzii e-kniha:

fitshaker

 

Mohlo by ťa zaujímať aj:

9 tipov ako si oddýchnuť aj cez vianočné sviatky

21 tipov pre maminy, ako prežiť s deťmi vianočné prázdniny

Cvičenie, ktoré si môžeš dať aj počas Vianoc, aby si ostala fit

Matúš Špirko

Článok bol pridaný dňa 17/12/2019 a zaradený do kategórie: Chudnutie   |   Autor: Matúš Špirko

Komentáre