7 tipov ako cvičiť, aj keď práve necvičíš

Žijeme v dobe zhonu. Táto doba je definovaná nedostatkom času. Alebo, aspoň sa to tak hovorí. Nie je čas na bežné základné činnosti, nájsť si čas na cielené cvičenie je pre teba luxus. Ako vyjsť z tohto bludného kruhu a pritom stíhať všetky tie základné povinnosti? Existujú cvičenia bez cvičenia. Pomocou tejto metódy dokážeš robiť doslova 2v1. Nie je v tom ukrytý žiadny háčik, ale je niekoľko trikov, pomocou ktorých aj ty môžeš cvičiť bez cvičenia.

Napadlo ti niekedy, že…

# 1: Pri chôdzi môžeš použiť ruksak ako záťaž navyše a spáliť tak viac energie?

Ak fakt nie je čas na tréning či ísť do fitka a stáva sa ti, že počas dňa sa presúvaš do práce alebo kamkoľvek pešo, stačí ti hodiť si na chrbát ruksak, do ktorého si vložíš nejakú záťaž a automaticky je tréning na svete. Kým si ešte v byte, urob si zopár drepov s ruksakom na chrbte v rámci rozcvičky a vybehni smerom do práce.

Počas chôdze môžeš urobiť aj zopár výpadov v chôdzi, alebo opäť drepov. Prípadne si vybrať náročnejšiu trasu napríklad po schodoch, alebo cez nejaký ťažší terén.

Zvyšovanie náročnosti prináša väčší výdaj a tvoje telo sa ti odvďačí pevnejšou postavou, pevnejším zdravím, zhodenými kilogramami.


Tip: Nos v ruksaku vždy fľašu s vodou, k tomu nejaké jablko, banán alebo iné ovocie a prípadne obľúbenú knihu (alebo aj náš Fitness diár 2019) a raz dva si spravíš dobrú záťaž. ;-)


ruksak

 

# 2: Schody, môžu byť každý deň tvojím fitkom?

Koľkokrát ich obchádzaš? Použiješ radšej výťah, alebo eskalátor namiesto schodov. Tomu daj od dnes stopku a aktívne vyhľadávaj práve schody. Schody veľmi rýchlo zvýšia tvoj tep a spália veľa energie za krátky čas. Výstup do schodov nie je ľahký, ale to, čo je náročné, je pre teba dobré, lebo je to alternatíva za tréning, na ktorý nemáš momentálne čas. Tak to využi. ;-)

schody

 

# 3: Pozeranie telky nemusí byť len o pozeraní telky

Premeň pozeranie telky na aktívne pozeranie telky, alebo na tréning v sede.
Keď pozeráš telku, začni napínať brušné svaly, svaly stehien, zadku, lýtok, rúk, chrbta… neseď len tak, nečinne. Pracuj so svojím svalstvom a urob aspoň nejakú aktivitu.

Alebo si sadni na fitloptu a napínaj aspoň svaly, ktoré vlastne automaticky používaš na to, aby si sa na tej lopte udržala a nespadla.

Prípadne, ak máš doma nejaké náradie, napríklad stacionárny bicykel, ktorý sa často využíva ako vešiak, použi ho. Sadni si naňho, začni krútiť a máš tréning spojený s pozeraním telky na svete.

cvicenie

 

# 4: Domáce práce a práce v záhradke sa dajú vykonávať aj náročnejšie

Predstav si, že ideš vysávať byt/dom. Teraz si predstav, že si to vysávanie trochu sťažíš. Napríklad, skús vysávať v polodrepe, alebo si na ruky a nohy pripevni záťažové pásy. Alebo si opäť môžeš na chrbát dať ruksak a upratovať tak, s trocha väčšou záťažou. Bude to mať zmysel? No jasné. Tvoje telo zareaguje na túto zmenu a začne sa potom meniť.

To isté platí pre práce v záhrade. Existuje dnes množstvo strojov a zariadení, ktoré tieto práce uľahčia, ale čo keby si zvolila skôr tú náročnejšiu alternatívu a urobila to manuálne?

upratovanie

 

# 5: Zúčastniť sa zábavných udalostí môže byť tvojím tréningom

A čo tak zúčastniť sa koncertu, alebo nejakej zábavy, kde sa vyskáčeš a vytancuješ? Zabavíš sa a je to forma tréningu, ktorú človek ani nevníma ako tréning.

koncert

 

# 6: Svoj voľný čas môžeš tráviť pri nejakej pohybovej aktivite

Využi čas inak. Viem, že chceš byť s rodinou, ale to neznamená, že s nimi musíš sedieť doma. Choďte niekam von. Urobte si spoločnú prechádzku, alebo si vymyslite nejakú pohybovú hru, pri ktorej budete spolu, zabavíte sa a zároveň sa budete hýbať.


Zahrajte si jednoduchú fitness hru. Ak máš doma hracie kocky, sedmové alebo žolíkové karty, zvládnete hru s týmito pravidlami.

Alebo si stiahnite tento hrací plán a hrajte sa.


voľný čas

 

# 7: Môžeš skutočne cvičiť bez cvičenia? (vizualizácia)

Tak a teraz hlavný bod celého článku. Dá sa skutočne cvičiť bez cvičenia? Dá. Je to vedecky dokázané. Vedci pripojili športovcov na snímače a požiadali ich o to, aby zatvorili oči a predstavovali si ako trénujú. Počítač začal vyhodnocovať ich aktivitu, ako keby trénovali a pritom sedeli na stoličke so zatvorenými očami. Taká silná je vizualizácia.

Je ale možné len sedieť, predstavovať si, že trénuješ a byť úplne bez pohybu vyšportovaná? Určite nie, ale vizualizácia môže byť skvelým doplnkom k tipom, ktoré sme uviedli vyššie a k zdravej strave.

vizualizácia

Verím, že ti tento článok zmenil trochu pohľad na tréning ako taký a že si teraz nájdeš aj ty svoj spôsob cvičenia bez cvičenia. Držím ti prsty!

A zároveň pevne veríme, že sa ti podarí zmanažovať si časom svoje dni tak, aby si si vedela nájsť cez deň aspoň 20 minút na cvičenie. Veď napr. s cvičeniami na Fitshakeri nemusíš nikam chodiť, stačí ti vytiahnuť podložku na cvičenie a pustiť si 20-minútové video a rozhýbať telo. :-)

ako cvicit

 

Máš teraz čas aj na tréning? Super, tak sa pozri, či si nevyberieš niečo z tohto:

Účinný tréning na pekný zadoček a stehná od Janyho Landla

Chceš mať pekné lýtka? Skús tento tréning od trénera Matúša

Cviky na pevný chrbát od trénera Jakuba

Mindfulness Jóga: Strečing a uvoľnenie celého tela s Andrejkou

Mega intenzívny tréning s trénerkou Zuzkou Light na celé telo

Matúš Špirko

Redaktor vo Fitshaker
Volám sa Matúš Špirko a verím, že mojím životným poslaním je pomáhať ľuďom trpiacim nadváhou a obezitou. Ľudí trénujem už viac ako 10 rokov a v tomto povolaní som sa našiel. Napĺňa ma, keď vidím, že dokážem ľudí pozitívne ovplyvniť. Chudnutie vnímam na úrovni troch oblastí a nimi sú pohyb, strava a myslenie. Chudnutie je komplexný proces, a preto chcem zmeniť vnímanie tohto procesu medzi širokou verejnosťou a uľahčiť tak ľuďom cestu k dosiahnutiu svojich cieľov.
Matúš Špirko

Článok bol pridaný dňa 22/01/2019 a zaradený do kategórie: ChudnutieCvičeniePre fitmaminky   |   Autor: Matúš Špirko

Komentáre