7 overených tipov na rýchly a zdravý snack

Na cesty, do práce, do vaku na túru alebo do plážovej tašky na kúpalisko. Poslúžia ako skvelá desiata, či olovrant. Bez trávenia času v kuchyni. Rýchle, a hlavne výživné. Nebudeme predsa do seba pchať Milky, či nejaké tridsaťcentové musli tyčinky plné cukru, či iných sladidiel. Poďme sa pozrieť na skvelé varianty pochúťok do tašky. S nálepkou: naozaj zdravé a aj chutné :-).

1. Kakaové bôby: rýchla energia, ktorá sa nerozpustí (narozdiel od čokolády), neobsahuje sladidlo (narozdiel od čokolády) a obsahuje pozor, pozor – 270 zdraviu prospešných látok! Obsahujú množstvo antioxidantov (dokonca 20x viac ako čokoláda a 3x viac než zelený čaj). Majú na organizmus povzbudzujúce účinky, a taktiež pôsobia antidepresívne (áno, zlepšujú náladičku a vyvolávajú pocit šťastia). Nepražené kakaové bôby sa považujú aj za jedlo bohov. Navyše, spomaľujú starnutie. Zamilujú si ich najmä tí, ktorí majú radi horkú čokoládu, pretože sú naozaj, naozaj horké. Skvele chutia aj v kombinácií s mandľami.

Kúpiš: v bio obchodoch alebo cez internet.

12696814725_3c5188639b_z

2. Kokosové čipsy: padnú taktiež dobre do kabelky, či inej módnej vychytávky. A prečo sú skvelé? Opäť čisto prírodný produkt, bez cukru, bez múky, RAW…len z jednej ingrediencie z prírody – z kokosu. V jazyku starovekej Indie sa kokosová palma nazýva “strom, ktorý dáva všetko potrebné pre život”. Obsahujú veľa horčíka, dokonca viac ako v mäse, mlieku, či vajciach. Je v nich zastúpených veľa tukov, ale žiadny strach, pretože pre organizmus dobrých.

Kúpiš: v supermarketoch, bio obchodoch, v predajniach DM, či cez internet.

 

3. Veggie tyčinky: je veľmi málo dobrých tyčiniek, ktoré kúpiš nielen v bio obchodoch, ale aj v supermarketoch, či na benzínových staniciach. A Veggie takýmito tyčinkami sú! Navyše, sú bez sladidiel, bez GMO, bezlepkové, vhodné aj pre vegánov a s vysokým obsahom vlákniny. Vyrobené sú zo strukovín, semienok, zeleniny a olivového oleja. Dajú sa nájsť vo viacerých príchutiach (pizza, grill, sezam, zeleninový mix) a chutia vynikajúco. Napríklad aj s poctivým maslom, či s domácou nátierkou. Skvelá voľba na desiatu, či olovrant do práce. Sú za rozumnú cenu, a dokonca sú slané, takže nepodporujú naše chuťové bunky na ďalšie sladké, ako je to pri bežných sladkostiach. Veď to poznáš, dáš si jednu sladkosť a chceš ďalšiu a ďalšiu :-).

Kúpiš: v supermarketoch, v bio obchodoch, v predajniach DM, na benzínkach, či cez internet.

veggie

4. RAW tyčinky: ak predsa len chceš na desiatu, či olovrant niečo sladké, RAW tyčinka je skvelá voľba. Síce ceny týchto tyčiniek sú trošku vyššie, ale môžeš si ich pripraviť aj doma (vyskúšaj, napríklad náš recept na RAW proteínové). Ich najväčšími benefitmi sú čisto prírodné ingrediencie ako datle, sušené jablká, goji, kakao, kokos a pod. Proste – rýchla energia. Nevýhodou je, že ich nedostať v každom supermarkete. Aj keď…skoro sme spadli na zadok, keď sme videli niektoré pokrokové supermarkety s RAW tyčinkami v regáloch :-).

Kúpiš: v bio obchodoch, v predajniach DM, cez internet.

 

5. Ovocie: nič špeciálne, však? Avšak práve ovocie je skvelá možnosť ako prijať vitamíny, minerály a vlákninu bez toho, aby prešli továrenskou výrobou. Samozrejme, aj tu by sa dalo polemizovať, či ten banán z druhej časti zemegule je taký zdravý. Alebo tie nádherne vyzerajúce jabĺčka v supermarketoch. Aj napriek týmto neblahým pochybnostiam, ovocie je skvelý snack. Pamätaj však – dávka je jed! S množstvom to netreba preháňať ;-).

Kúpiš: na trhu, v supermarketoch, v pouličných stánkoch, cez internetových debničkárov, ale najlepšie je čerstvo odtrhnuté zo záhradky.

16241719077_d2434fa6f4_z

6. Orechy: nájdeš ich v každom supermarkete, či bio obchode. Parádny snack plný zdravých tukov a energie. Najlepšie sú mandle v šupke alebo lieskovce. Tie zvyšné sú taktiež chutné, zdravé, ale… rýchlo sa kaziace. Pozor na kvalitu orechov a nikdy nekupuj pražené, solené a ani mleté. Sú skvelé pre mozog, srdce, a dokonca aj peknú pleť. Ale pozor – nepreháňaj to s množstvom!

Kúpiš: v supermarketoch, v bio obchodoch, na benzínových staniciach, domáce od farmárov, cez internet.

 

7. Doma pripravené sušienky: pripravili sme súhrn našich skvelých sušienok, ktoré sú rýchlo spravené a ideálne na cesty, či do práce. Ak ich pripravíš s láskou a dáš do nich poctivé domáce ingrediencie, čo viac si priať?  Nech sa páči, inšpiruj sa TU.

11703097_10205112509237241_2090952131733423676_n

Prajeme krásne, letné dni s chutnými (a zdravými) snackmi v kabelke :-).

 

Ďalšie tipy na letné čítanie, ktoré ťa bude baviť:

Prečo je nevyhnutné dopĺňať vitamín D?

Fit ľadová káva – to pravé letné osvieženie

Super zdravé nanuky bez cukru na 2 spôsoby

Lucia Švaral

Článok bol pridaný dňa 29/07/2015 a zaradený do kategórie: DesiataStravovanie   |   Autor: Lucia Švaral

Komentáre