Zacvič si v práci (aspoň) 5 minút!

Presedíš väčšinu dňa na stoličke? Cítiš sa stuhnutý alebo máš problémy s chrbticou? Okrem toho, že je potrebné mať dostatok pohybu mimo pracovnej doby, je dôležité zacvičiť si aj v rámci pracovného času, kedykoľvek cez deň. Tu nájdeš niekoľko tipov, ako sa na stoličke vhodne rozhýbať. Ako na to? 

1. “zoficiálni” 5 minút cvičenia pre seba

  • odtlač sa stoličkou trošku ďalej od stola, pri ktorom pracuješ,
  • povedz kolegom, nech ťa 5 minút nevyrušujú,
  • prehĺb svoj dych (všimni si ako dýchaš a urob dych hlbším ako je bežne cez deň),
  • sadni si tak, že sa neopieraš o operadlo stoličky, ale sedíš vzpriamene.

2. cviky na krčnú chrbticu

  • otoč hlavu doprava, vráť naspäť a potom otoč hlavu doľava (3x do každej strany),
  • pritiahni ucho striedavo k pravému a potom k ľavému ramenu (3x do každej strany),
  • pozeraj sa priamo dopredu a potom vtiahni bradu k hrudníku (pozri sa na svoje stehná),
  • pokrúž 5x ramenami vzad a 5x vpred.

3. vtiahni bradu k hrudníku a zroluj postupne chrbát dolu

  • roluj stavec po stavci tak, že brucho príde ku stehnám,
  • ruky sa spustia k zemi voľne vedľa tela, krk uvoľníš,
  • potom sa stavec po stavci opäť cez guľatý chrbát vyroluj do sedu a vystri sa.

fitshaker_blog_cvicenie_vpraci_2

4. predpaž a vzpaž horné končatiny (5x)

rozhybanie-s-adkou

5. vytoč trup:

  • daj pravú nohu cez ľavú, vystri sa, prelož ľavú ruku za pravé koleno, chyť sa za operadlo stoličky a vytoč sa vzad,
  • chvíľku tu vydrž, ťahaj sa pritom k stropu,
  • potom zopakuj na druhý stranu.

cvik-na-rozhybanie-pri-prac

Prajem vám spokojné pracovné dni :-)

P.S.  Ak sa chceš dozvedieť prečo je cvičenie v práci potrebnejšie ako jedenie, čítaj tu.

 

Andrea Peniaková

Som inštruktorkou cvičení Pilates a Mindfulness Yoga v Bratislave (www.peniakova.com, www.fb.com/cviceniaba). Zacvičiť si so mnou môžeš ale aj cez Fitshaker. :-)
Tiež som lektorkou cvičenia BabyBalance, ktoré je určené pre maminy s deťmi do 3 rokov a ktoré učí správne a hravo stimulovať dieťa po všetkých stránkach. Môj život ma baví a snažím sa žiť úprimne, s radosťou a ľudsky. Tiež sa usilujem žiť s vďačnosťou za to čo už mám, zatiaľ čo pracujem na tom, čo chcem zmeniť a dosiahnuť.
Andrea Peniaková

Článok bol pridaný dňa 26/03/2015 a zaradený do kategórie: Cvičenie   |   Autor: Andrea Peniaková

Komentáre