Pomocník na chudnutie: Zaveď si denník a výsledky uvidíš zázračne rýchlo!

Určite si už stokrát počula, že chudnutie začína v hlave. Ak to s chudnutím myslíš naozaj vážne, chceš zmeniť životosprávu a stravovacie návyky, založ si denník chudnutia! Ak si do ňho budeš značiť všetky jedlá, ktoré si zjedla počas dňa a športové aktivity, ktoré si robila, denník ti dá silu, aby si bola disciplinovaná až do konca diéty. Alebo najlepšie aj po diéte. ;-) Chceš vedieť ako by taký denník mal vyzerať?

Komu je denník ako pomocník pri chudnutí odporúčaný?

Ak aj ty patríš do skupiny žien, ktoré si zmenili životosprávu a chcú byť dôsledné počas chudnutia, ale vieš o sebe, že niekedy sa nevieš ovládnuť a zamaškrtíš, tak písanie denníka na chudnutie je práve pre teba.

Každá z nás má ťažké chvíle v pracovnom živote alebo v rodine, kedy skoro vždy siahame po nezdravých maškrtách, po čokoláde alebo zmrzline, najlepšie v XXL balení. Avšak práve v takýchto chvíľach ti môže pomôcť, keď zalistuješ spätne do svojho denníka, kde si presne napísala, koľko si už odmakala, ako premyslene si jedla a koľko duševnej energie si vynaložila do boja proti kilám. Som si istá, že ťa prejde chuť na maškrty, lebo budeš na seba hrdá, a nebudeš to chcieť pokaziť.

Takže poďme do písania…

denník na chudnutie

Čo budeš potrebovať na založenie si denníka?

Na písanie ti stačí aj obyčajný zošit, ale praktickejšie bude, keď to budeš zaznamenávať elektronicky, aby si to mohla skontrolovať a doplniť aj napr. na svojom telefóne. Ak svoje úspechy a skúsenosti chceš zdieľať medzi ostatnými, môžeš sa dať aj do písania blogu.

Dôležité: Písať si denník má zmysel vtedy, ak si budeš precízne zaznamenávať všetky údaje aspoň počas 4 týždňov. Avšak je dobré vedieť, že 2 mesiace zaznamenávania v denníku, ti dajú širší obraz o tvojich dobrých aj zlých návykoch a o vnútorných procesoch, ktoré sa odohrávajú v tebe.

dennik chudnutia

Ako a čo zaznamenávať?

Vyčleň si na každý jeden deň, jednu stranu. Každú stranu rozdeľ nasledovne:

  • vodorovnými čiarami rozdeľ deň na ráno, do obeda, obed, po obede, večer
  • zvislými čiarami rozdeľ stranu na 3 časti, kde budeš zapisovať príjem jedla, príjem tekutín a pohyb

Zaznamenávanie pitia je vynikajúce pre ľudí, ktorí počas dňa neprijímajú toľko tekutín. Ak si všimneš okolo 16-tej hodiny po obede, že si dnes v podstate nič nevypila, alebo len veľmi málo, ešte to stíhaš do večera dobehnúť.

Na spodku každej strany (či už v písanej alebo v elektronickej forme) vynechaj miesto na napísanie svojich aktuálnych pocitov, vnútorných a duševných stavov. Ber to vážne a napíš všetko svedomito. Zaznamenaj aj svoje maškrtenie a malé hriechy, a tiež pocity a reakcie tvojho organizmu po určitých jedlách. Najdôležitejší bod v tvojom denníku bude počiatočná váha a váha po prvom týždni. Nezabudni ani na odmeranie obvodu drieku, bokov a stehien. Každý týždeň sa odmeraj v ten určitý deň! Čiže napríklad vždy v pondelok.

cvič pravidelne

Ak si žena modernej doby, vyhľadaj aplikácie na svoj mobil alebo tablet, ktoré ti môžu pomôcť v dosiahnutí svojich cieľov. Tam si budeš zaznamenávať celý deň svoje jedlá, ktoré sa ti prepočítajú na kalórie, pohyb v danom dni a všetko ostatné. V angličtine sú najznámejšie aplikácie napr. MyFitnessPal, MyPlate, CalorieCounter a mnoho ďalších.

Vyskúšaj aj ty, písanie denníka na chudnutie, aj keď nedržíš diétu. Možno práve denník ti pomôže v tom, aby si odhalila svoje skryté maškrtenie, svoj nepravidelný pohyb alebo nedostatočný pitný režim. Podľa mňa sa to oplatí aspoň zo zvedavosti…

Ako pomôcka ti môže poslúžiť aj Fitness diár. ;-) Ako bonus k nemu dostaneš Fitness ťahák. Nemusíš si teda nič vytvárať, môžeš si rovno zapisovať tam.

zápisník jedál

 

A navyše, aby toho nebolo málo, momentálne môžeš náš Fitness diár 2018 kúpiť za výpredajovú cenu!

fitness diár

 

 

Ak práve chudneš, možno ti poradíme aj v nasledujúcich článkoch:

MEGA účinný TABATA tréning na chudnutie za 10 minút!

Ostré, trpké a horké jedlá podporujú chudnutie. Ako zhodiť pomocou ajurvédy?

VIDEO: HIIT tréning na chudnutie a spaľovanie tukov od Oľgy Bartalskej

Mgr. Zuzana Bubeníková

Redaktorka vo Fitshaker
Som vyštudovaný verejný zdravotník. Zdravá životospráva, zdravé jedlá, potraviny a pohyb ma vždy zaujímali. Roky som cvičiteľkou skupinových cvičení ( v minulosti: Aerobik, Bodywork a Piloxing), momentálne cvičím Pilates v malých skupinách. Svojim klientkám často radím ohľadom zmeny životosprávy, zdravých jedál aj pohybu. Ich spokojné úsmevy a spoločne dosiahnuté ciele, sú pre mňa najväčšou odmenou.
Mgr. Zuzana Bubeníková

Článok bol pridaný dňa 01/04/2017 a zaradený do kategórie: Chudnutie   |   Autor: Mgr. Zuzana Bubeníková

Komentáre