Chia puding – zdravý dezert z 3 ingrediencií

Kto by nemal rád sladké? Nikoho takého nepoznám. No nie každému sa chce púšťať do dlhej prípravy chutného a zdravého dezertu. Tak, ak potrebujete niečo rýchle, ľahké a výnimočne chutné, chia puding je určite jedna z najlepších možností, taktiež aj pre celiatikov. Pozostáva len z 3 ingrediencií a príprava trvá necelých päť minút. Žiaden pridaný cukor ani múka. Ja si ho dávam na raňajky, desiatu alebo len tak, keď potrebujem zahnať chuť na sladké.

Základom pudingu je banán, no jeho výnimočnosť mu dodávajú práve chia semienka. Tieto maličké bezlepkové semienka sa získavajú z rastliny Šalvia Hispánska, ktorej rodná krajina je Mexiko. Okrem skvelých detoxikačných účinkov, chia semienka podporujú trávenie, odstraňujú plynatosť v tele, zbavujú naše telo škodlivín a podporujú imunitu. To, ale ani zďaleka nie je všetko, na čo tieto semienka pozitívne vplývajú. Taktiež nás chránia proti osteoporóze a normalizujú hladinu cukru v krvi. To je dezert, však? :)

Čo budeme potrebovať?

  • 1 banán
  • 2 lyžice chia semienok
  • 1/4 hrnčeka kokosového mlieka

Ako budeme postupovať?

1. Banán rozmixujeme spolu s mliekom, aby vznikla kaša.

2. Prisypeme 2 lyžice semienok a znova párkrát pomixujeme.

3. Zmes preložíme do pohára a dáme na polhodinu do chladničky.

fitshaker_blog_zdravy_dezert1

fitshaker_blog_zdravy_dezert2

 

fitshaker_blog_zdravy_dezert3
A už len vychutnávame. Prajeme výbornú, sladkú chuť! :)

 

Ďalšie sladučké dezertíky plné zdravia:

Chutné quinoa raňajky s malinami a mandľami

Pšenový koláčik so slivkami a jabĺčkami

Sladké dobroty inštruktorky Janky

Nela Juričová

Článok bol pridaný dňa 01/06/2015 a zaradený do kategórie: DesiataFitness dezertyRaňajkové kaše a pudingyRaňajkyRAW surová stravaRecepty   |   Autor: Nela Juričová

Komentáre