Čerešňový koláč “Bielkovinová bomba” len zo 4 ingrediencií

Tento koláčik možno vyzerá nenápadne a jeho príprava je extrémne jednoduchá, no prekvapí naozaj fantastickou chuťou. A najlepšie na ňom je, že je plný bielkovín a „low carb“. Treba vyskúšať a potom už len experimentovať. Do koláčika si totiž môžeš pridať rôzne obľúbené ovocie alebo si upiecť len cesto, ktoré si dáš ako sladké proteínové pečivo na raňajky s obľúbeným džemom (chuť pripomína croissant ;-)). Neveríš? Otestuj sama!

Čo budeme potrebovať na tortovú formu s priemerom 20-25 cm (8 ks)?

  • 6 bielkov
  • 1 žĺtok
  • 1 odmerku obľúbeného proteínu (napr. príchuť vanilka alebo jahoda. Ak nepoužiješ proteín, pridaj lyžicu obľúbeného sladidla, napr. kokosového cukru)
  • 125 g jemného tvarohu
  • hrsť čerešní (alebo iného obľúbeného ovocia – skvelé sú tiež jahody)

Ako budeme postupovať?

1. Bielka vyšľaháme na tuhý sneh. Pridáme žĺtok, tvaroh a proteín a zamiešame do snehu.

2. Cesto vylejeme do papierom vystlanej formy na pečenie a pridáme ovocie (ovocia stačí tak za hrsť – nedávaj ho zbytočne veľa, aby nepremočilo koláč a mohol sa pekne upiecť).

3. Pečieme v rúre vyhriatej na 230°C asi 10 minút, potom teplotu znížime na 200°C a pečieme ešte cca 8-10 minút. Koláčik sa pekne nafúkne.

4. Upečený koláč necháme vychladnúť a podávame.

kol1

kol2

kol3

kol4

kol5

kol6

Prajem skvelú chuť :-).

 

Množstvo skvelých receptov na jedlo počas celého dňa nájdeš v našej novej fitness kuchárke:

nová-kniha-blog-text2

Lívia Šuľová

Článok bol pridaný dňa 02/07/2016 a zaradený do kategórie: BezlepkovéFitness dezertyRaňajkyReceptyRecepty s proteínom   |   Autor: Lívia Šuľová

Komentáre