Avokádo plnené vajíčkom: blesková večera po tréningu nielen pre vegetariánov

Večere by mali byť ľahké, s nižším počtom kalórií, no predsa výživné. Tento recept všetky tieto vlastnosti spĺňa. Avokádo, ktoré tvorí základ receptu, dodáva telu vysoký počet vlákniny, zdravé tuky, ktoré naše telo potrebuje a samozrejme aj rovnako potrebné bielkoviny. Pravidelná konzumácia avokáda slúži ako prevencia vzniku Alzheimerovej  choroby a taktiež priaznivo vplýva na naše srdce a mozog. Receptík je veľmi jednoduchý a rýchly, takže ho určite zvládne každý. Tak poďme na to! :-)
Doba prípravy: 20 min

Čo budeme potrebovať na 2 porcie?

  • 2 zrelé avokáda
  • 4 malé vajíčka
  • cca hrsť parmezánu
  • bazalku
  • mletú červenú papriku
  • morskú/himalájsku soľ

Ako budeme postupovať?

1. Avokáda rozrežeme na polovicu, vyberieme kôstku a lyžicou ešte viac prehĺbime dieru, aby sa vošlo celé vajíčko.

2. Do každej polovice avokáda rozbijeme vajíčko. Posypeme parmezánom, bazalkou a červenou paprikou.

3. Pečieme cca 15 min pri 200°C.

 

TIP: Recept je vhodný aj pre deti od 1,5 roka, ale opatrne s korením (radšej vynechaj) a samozrejme, pre deti je len 1/2 avokáda, nie celá porcia.

 

Výživové hodnoty na 1 porciu:

Kalorické hodnoty Tuky Bielkoviny Sacharidy Vláknina
372 kcal

1 536 kJ

28 g 18 g 9 g 7 g

avokádo

 

avokádo s vajíčkom

 

avokádové tortičky

Dobrú chuť! :-)

 

Tipy na rýchle večere nájdeš aj v našej knihe Z fitka do kuchyne špeciál:

kucharska kniha z fitka do kuchyne special

 

Avokádo môžeš použiť aj v týchto receptoch:

Cestoviny s olivami a paradajkovou omáčkou

Smoothie s jahodami a avokádom

Guacamole

Nela Juričová

Článok bol pridaný dňa 07/08/2017 a zaradený do kategórie: BezlepkovéPotréningovéReceptyRecepty pre detiRecepty pre deti od 1,5 rokaVegetariánske   |   Autor: Nela Juričová

Komentáre