Ako si zamilovať cvičenie a vydržať pri ňom?

Kedysi som mal pocit, že ľudia, ktorí milujú cvičenie, sa len pretvarujú. Veď kto normálny sa už môže tešiť na to, ako bude celý zadýchaný, spotený a s vyplazeným jazykom prenášať ťažké veci z jedného miesta na druhé a potom naspäť? Alebo, koho už môže baviť utekať ako o život pred… ničím? Mňa nie! Videl som cvičenie len ako niečo namáhavé a nepríjemné. A z časti to tak aj je. Ale to som ešte netušil, že cvičenie má aj druhú stranu mince. Príjemnú časť. Objav ju a tvoj tréning ťa začne (znova) baviť.

Nájdi medzi tŕňmi ružu

Cvičenie je ako ruža a je len na nás, či sa budeme báť jej tŕňov alebo obdivovať a tešiť sa z jej kvetov (wow, to by bol dobrý citát).

motivacia

Pod “tŕňmi” si predstav tú menej-príjemnú časť cvičenia. Napríklad:

  • Cvičenie “bolí”.
  • Necítime sa pri ňom pohodlne.
  • Sme počas neho zadýchaní.
  • Máme pochybnosti, či to robíme správne, alebo či nám to prinesie výsledky.
  • Cvičenie je namáhavé.
  • Často nás to nebaví.
  • Cítime sa nemotorne.
  • Cítime sa trápne a neisto, ak sa na nás ostatní pozerajú.

To všetko sú veci, ktoré na cvičení nemáme radi a ktorým sa chceme vyhnúť.

potenie

Ale tak ako má ruža svoj kvet, tak má aj cvičenie svoju príjemnú časťJe to napríklad:

  • Budeš mať po ňom lepšiu náladu.
  • Rozptýliš sa od svojich problémov zdravým spôsobom.
  • Lepšie zaspíš.
  • Znížiš svoj stres/depresiu/neistotu a strach z budúcnosti.
  • Budeš na seba hrdá.
  • Budeš sa cítiť silnejšie a sebavedomejšie.
  • Budeš viac žiariť (a menej žiarliť).
  • Budeš mať (neskôr) viac energie.
  • Budeš si viac veriť a vďaka tomu budeš mať väčšiu chuť skúšať nové veci a zlepšovať svoj život v iných oblastiach.
  • Budeš mať nad sebou väčšiu kontrolu.
  • “Vyčistíš si hlavu” a budeš sa cítiť super.

A to ešte nehovorím o ďalších výhodách, ktoré prichádzajú neskôr (menej zdravotných problémov, krajšia, pevnejšia a ohybnejšia postava, väčší pocit sebahodnoty, viac zážitkov, inšpirácia pre druhých a tak ďalej).

strečing

Obe tieto časti (kvet ruže a tŕne) patria k cvičeniu a platia pre väčšinu z nás. Tak, ako to, že sú ľudia, ktorí cvičenie milujú a aj takí, ktorí ho neznášajú? A ako sa pridať do tej prvej skupiny? Trik je v tomto:

To, či budeš mať cvičenie rada alebo nie, záleží od toho, na ktorú jeho časť sa viac sústredíš.

Môžeš na ruži hľadať tŕne. Alebo sa pokúsiť nájsť medzi tŕňmi jej kvet.

 

Ako to vyzerá, keď sa pozeráme len na tŕne?

Ak už pri pomyslení na cvičenie budeme vidieť len jeho tŕne (bolesť, nepohodlie) – budeme cvičenie neznášať, budeme sa mu snažiť vyhnúť a skôr či neskôr skončíme. Možno nie hneď na začiatku, lebo by sme sa hanbili pred kamoškou, ktorá vie o našom chudnutí. Ale ver mi, že ak na cvičení nenájdeme TO príjemné, nebude nás to baviť a nakoniec si nájdeme nejaký dôvod (Vianoce, dovolenka, nestíhačky, povinnosti, deti) a skončíme!

cviky na brucho

 

Ako to vyzerá, keď dokážeme oceniť ružu

Na druhej strane, ak sa zameriame na ružu (na všetko to, čo je na cvičení skvelé) – budeme vidieť, že to za to stojí, že to nie je také zlé a neskončíme. Nebudeš chcieť skončiť s niečím, čo ťa baví a vďaka čomu sa cítiš dobre. Práve naopak – časom sa na svoj tréning začneš dokonca tešiť. 

A čo ak sa objaví nejaká prekážka (Vianoce, dovolenka, nestíhačky, povinnosti, deti)? Budeš hľadať spôsob ako ju zdolať, aby si mohla cvičiť ďalej. Nie kvôli chudnutiu, ale preto, lebo to chceš, pretože ťa cvičenie napĺňa.

Chápem, ak mi neveríš, že aj teba môže cvičenie baviť. Aj ja som bol skeptickým. Ale daj tomu šancu, snaž sa nájsť kvet ruže a sama uvidíš.

ako schudnut z brucha

 

Ako to dať do praxe?

Ide v podstate o to, aby sme si pred a počas každého cvičenia pripomínali to, čo je na ňom úžasné (snažili sa nájsť a vychutnať si kvet ruže) a nemysleli na to, čo na cvičení nemáme radi (nebáli sa tŕňov). To sa však ľahko hovorí. A preto tu je príklad, ako s tým môžeš začať.

 

  • Nie je super, že si dnes dostatočne zdravá, aby si mohla cvičiť? Užívaj si to, že nie si zranená, chorá alebo že ťa nič (okrem pálenia vo svaloch) nebolí!

 

  • Nie je super, že máš vďaka Fitshakeru možnosť cvičiť z domu a nemusíš sa hanbiť cvičiť vo fitku pred inými ľuďmi? (Len pomysli na to, koľko žien takúto možnosť nemá alebo o nej nevie.)

 

  • A nie je tiež super, že pre seba niečo robíš, že sa takto s láskou staráš o svoje telo, že budeš môcť byť inšpiráciou pre svoje deti, manžela a kamošky?

 

Podľa mňa je to úžasné. Veď koľko žien s cvičením ani nezačne. Alebo zo zdravotných dôvodov nemôžu cvičiť. Alebo si na to nevyhradia čas. Alebo sa nevedia prekonať a začať. Alebo nevedia ako majú cvičiť. Alebo z iných vážnych dôvodov nemôžu cvičiť?

Ale ty dnes môžeš. Mysli na to. Pripomínaj si to, aké máš šťastie, že máš takúto príležitosť. Že môžeš dopriať svojmu telu pohyb, ktorý potrebuje. Že môžeš zlepšiť svoj život. Že sa budeš cítiť super. Že vďaka tomu si každý deň zdravšou, silnejšou, sebavedomejšou, príťažlivejšou, šťastnejšou a spokojnejšou.

chudnutie

 

Ďalej je to na tebe!

Všímať si a oceniť to, čo je na cvičení dobré je skvelá rada. Ale fungovať bude, len ak ju dáme do praxe. Nie len raz. Nie dvakrát. Zakaždým. 

Zo začiatku to možno nepôjde tak ľahko, ale ak to budeš trénovať, skôr či neskôr ťa cvičenie začne baviť.

Nehovorím, že cvičenie už nikdy nebude nepríjemné. Dokonca ani mne sa tam niekedy nechce. Ale vždy si spomeň na to, že ten kvet ruže tam niekde je. Len si ho potrebujeme všimnúť a byť zaň vďačný.

Nájdi si niečo, čo je na tvojom cvičení super a mysli na to, ako skvele sa vďaka nemu budeš cítiť. Toto je spôsob, ako si zamilovať cvičenie.

cvicenie

 

P.S.: Ovládaš celé teórie o chudnutí, ale nevieš ako vydržať? Ak áno, získaj zdarma môj návod „Ako schudnúť svojich prvých 10 kíl – a to aj bez hladovania a počítania kalórií“ , ktorý ti ukáže, ako začať s chudnutím tak, aby si v tom vydržala a dotiahla to tentokrát až do konca.

 

Alebo si pozri túto stránku, napíš mi a môžeme sa do toho pustiť spoločne. ;-)

 

A ak si nenašla ešte to svoje obľúbené cvičenie, testuj rôzne druhy u nás na Fitshakeri. Nájdeš u nás pomalšie skôr naťahovacie cvičenia Pilates a Jogu, ale aj kardio cvičenie, či vysoko intenzívne tréningy Tonnig Interval alebo HIIT. Možností je naozaj veľa a stále pre teba natáčame nové a nové cvičenia. ;-)

 

A ak nemáš PREMIUM účet, ale chceš si doma zacvičiť, pozri niektorý z týchto FOTOtréningov:

Cviky na ramená, ktoré môžeš vykonávať aj ty doma

Geniálne cviky, ktoré môžeš robiť priamo v posteli po prebudení

Cviky na stehná, ktoré by si si mohla zamilovať

Posilni svoj CORE tela vďaka týmto cvikom na brucho

Martin Toth

Martin Toth

Redaktor at Fitshaker
Verím, že aj ty môžeš schudnúť a byť krajšou, štíhlejšou a viac sexi. A aby som ti v tom pomohol, vytvoril som stránku „Chcem, aby si TY bola FIT“ (https://martintoth.me/), kde učím baby, ako si uľahčiť zmenu stravy, dať teóriu chudnutia do praxe a vytvoriť si z nej nové zvyky - a vďaka tomu nielen schudnúť, ale svoju postavu si aj udržať. Ak chceš vedieť viac, príď na stránku (https://martintoth.me/) a získaj zdarma môj návod: „Ako schudnúť svojich prvých 10 kíl – a to aj bez hladovania a počítania kalórií“. Sny sú predsa na to, aby sa plnili, nie?
Martin Toth

Latest posts by Martin Toth (see all)

Článok bol pridaný dňa 05/08/2018 a zaradený do kategórie: Všeobecné   |   Autor: Martin Toth

Komentáre