Ako si podľa psychologičky vieme navodiť stav šťastia a sebavedomia?

Každá žena chce byť krásna nielen pre partnera a okolie, no najmä pre seba. Môže mať najkrajšiu postavu modelky, tvár ako bábika a predsa jej bude niečo chýbať. Šarm a charizma vychádzajú zvnútra. Prejavujú sa najmä gestami, mimikou, hlasom a celkovou neverbálnou komunikáciou. Tá tvorí až závratných 93% celkového prejavu. Kde teda robia ženy najväčšie chyby?

Skutočný omyl je v tom, že zmenšujú a ukrývajú svoj potenciál, neuvedomujú si svoju silu a vplyv. V reči tela sa to prejaví hrbením, ale aj tým, že sa scvrkávajú, zmenšujú, používajú menší priestor, neartikulovane gestikulujú. Pre niektorých je dokonca problém udržať očný kontakt. V dynamike pohybov sú pasívni, v ich telách je málo vibrácie,“ hovorí Monika Stehlíková, psychologička a odborníčka na neverbálnu komunikáciu.

reč tela

 

Prebuď v sebe bohyňu!

Stať sa okúzľujúcou a neodolateľnou bytosťou znamená nielen byť zraniteľnou a nežnou, ale vedieť sa aj asertívne správať, keď si to situácia vyžaduje, ako aj prebudiť v sebe mužský princíp a silu.

Niektoré špecifické situácie si vyžadujú, aby si vystupovala sebavedomo, rozhodne a hovorila priamočiaro. Najmä ak ide o rokovanie so silnejším pohlavím a treba presadiť svoj názor. To všetko sa dá natrénovať a aplikovať do praxe ako akýkoľvek iný fyzický, či mentálny tréning. Dôležité je dodržať iba jedno zlaté pravidlo, uvedomovať si to, čo práve robíš a hovoríš.

bohyňa

 

Ženy a muži sa líšia

Znovuobjavenie ženskej sily a vplyvu v krehkosti, zraniteľnosti a jemnocite, je úlohou žien tejto doby. Sila prejavená pohybovými kvalitami, typickými pre mužov, dosahuje cieľ úderne, priamo, s veľkým nasadením a energiou.

Monika taktiež hovorí, že žena je preferenčne v takzvanej ľahkej váhe, v dosahovaní cieľa častejšie nepriama a s menším úsilím. Niekedy treba poukázať na tu správnu vec, ťuknúť do tej správnej kocky, až sa celý systém rozpadne, s ľahkosťou odpustiť, a tým získať nadhľad, to sú typické ženské pohybové atribúty a majú veľkú silu.

tanec

Pocit hanby a nedostatočnosti sú zbytočné,“ pokračuje Monika, zakladateľka značky BodyTalks, „ľudia sa navzájom zbytočne porovnávajú, čo zabíja ich autenticitu. Porovnávanie sa je najväčšou chybou, akú si ľudia vymysleli. Muži od nás môžu naučiť vnímavosti a my od nich vplyv. Spolu od seba vzájomnosť a krásu, akou sa dopĺňame, aby sme menej medzi sebou bojovali a viac spolu rástli.

Jednoznačne najväčší ženský kaliber je seba-uvedomovanie. Poznávanie, ako sa pohybuje telo. Aké pohybové kvality sa spájajú s psychickými vlastnosťami a stavmi.

Prakticky to znamená, že ak sa naučíme v situáciách šťastia a veľmi prirodzeného sebavedomia používať dynamické pohyby, usmievame sa a trošku pohojdávame bokmi, vieme si tieto pohybové kvality dopriať kedykoľvek za cieľom navodiť stav šťastia a sebavedomia. Existuje pojem stelesneného ja (embodiment self). Psychika sídli priamo v tele, aj preto dokážeme zmeniť psychické stavy a nastavenie cez chémiu mozgu a tela, ktorá je veľmi citlivá na takzvané telové schémy, čo znamená na pohybové kvality, dynamiku a tvar postoja, gest.“

monika stehlíková
Zdroj foto: súkromný archív Moniky Stehlíkovej

 

Je veľmi ťažké prekročiť svoj tieň, ale keď sa ti to podarí, si na najlepšej ceste stať sa úspešnou, uznávanou a okúzľujúcou ženou. Korene môžu byť už niekde v detstve, keď žena získava sebavedomie a uvedomuje si vlastnú hodnotu, aj krásu. Ak máš dobrý ženský vzor, ku ktorému vzhliadaš, máš veľmi kvalitný základ. Buď úprimná, pravdivá a trpezlivá. Všetko sa dostaví ?

 

Ak chceš spoznávať svoje telo pri pohybe, vyskúšaj cvičenie na doma na Fitshakeri. Môžeš si vybrať až z 15 druhov cvičenia, či dokonca komplexné programy, ako sú výzvy či cvičenie pre začiatočníkov.

 

 

Mohlo by ťa zaujímať aj:

Ako bojovať so závislosťou na jedle?

Trápi ťa prekyslený organizmus?

Toto naštartuje aj tvoj imunitný systém!

Adela Jasenovcová

Mama dvoch dcér, ktorá sa nechce zmieriť s tým, že na bruchu nemá tehličky. Milujúca svoje deti, no stále s potrebou realizovať sa. Neúnavný bojovník a nekompromisný optimista. Keď ľudia vravia “čo si pipi?!”, práve začínam. Vyvraciam mýtus, že dojčiace ženy po pôrode by nemali športovať. Po šestonedelí som sa v oboch prípadoch vrátila k behu. Predtým som precvičovala zumbu, viedla vlastné fit štúdio, mám certifikát Ministerstva školstva inštruktorky aerobiku a certifikát z učiteľského tréningu aštánga jogy od Jara Páveka. Vypínam pri joge, po piatom kilometri na cyklistickom trenažéri, ale aj v lese so psom a rodinou. Venujem sa literárnej tvorbe, veľa čítam, živím dušu hudbou a dobrými filmami. V januári 2018 mi vychádza knižný debut pod názvom Denník aktívnej matky.
Adela Jasenovcová

Článok bol pridaný dňa 17/01/2018 a zaradený do kategórie: Všeobecné   |   Autor: Adela Jasenovcová

Komentáre