Zapekaný baklažán

Ahojte, dnes som si pre teba pripravila recept na hlavné jedlo, obed alebo večeru. Príprava je veľmi krátka a celé varenie ťa stojí veľmi málo námahy, ale výsledok stojí za to. Toto jedlo jednoznačne patrí k mojím obľúbeným. :-) Je zdravé, ľahké a samozrejme veľmi chutné.

Ingrediencie:

  • 1 veľký baklažán
  • Kozí a ovčí syr „ Kozí vršok“ / dostupné v sieti supermarketov TESCO /
  • 2 ks mäsitých paradajok
  • 2 vajcia
  • Himalájska soľ
  • Zmes korenín / ja som použila tie bez glutamanu, dostupné na trhu /
  • Maslo ALSAN / bezlaktózové maslo dostupné napríklad v bioobchode ASTEVIA /

 

Postup:

Predhrejeme si rúru na 200 stupňov. Baklažán si nakrájame na približne pol centimetrové kolieska, nasolíme a necháme ho trošku „spotiť“. Potom baklažán osušíme a na sucho opražíme na panvici, v prípade, že máme k dispozícií menej času, môžeme vyprážanie vynechať, len budeme dlhšie zapekať. Zapekaciu misu vymažeme maslom Alsan, ja som ho použila, pretože je bezlaktózové a rastlinného pôvodu, kto ale tento problém nemá, kľudne môže použiť aj klasické laktózové maslo na pečenie. Syry si nakrájame na hrubšie pásiky a paradajky na kolieska. Vo vymastenej forme resp. mise vrstvíme baklažán, syry a paradajky. Dáme zapiecť do vopred predhriatej rúry a pečiem na 200 stupňoch 30- 40 min, nakoniec všetko zalejeme rozšľahaným vajíčkom s korením a soľou a na vrch nasypeme nastrúhaný syr. Dopekáme ešte 5- 8 min.

Dobrú chuť

fitshaker-blog-zapekany-baklazan

——

Veronika-Siroka-fitshakerAutor článku: Veronika Široká ( veronique-lifestyle.blogspot.sk  )

Najnovšie články od Veronika Široká (zobraziť všetky)

Článok bol pridaný dňa 20/06/2014 a zaradený do kategórie: BezlepkovéReceptyVegetariánske   |   Autor: Veronika Široká

Komentáre