Sladké, sýte a zdravé raňajky so zázrakom menom quinoa

Quinoa je vynikajúcim zdrojom bielkovín a živín. Dá sa s ňou vykúzliť hocičo a to na rôzne spôsoby. Ja som sa rozhodla vyskúšať quinou v spojení s mojou najobľúbenejšou príchuťou a to s jablkom a škoricou. Osobne toto spojenie milujem a verím, že nie som jediná. Vyskúšaj aj ty…neoľutuješ! ;-)
Pri výbere quinoi v obchode som sa rozhodla pre trojfarebnú, keďže takúto som ešte neskúšala.Výsledok bol skvelý! S touto kombináciou chutí som si trošku pripomenula vôňu Vianoc. Tieto raňajky sú sladké, sýte a zdravé. Po ochutnaní ani neuveríte, že niečo také chutné a vynikajúce, môže byť zároveň také zdravé a výživné.

Čo potrebujeme na prípravu:

  • 1 hrnček quinoi,
  • 2 jablká,
  • 2- 3 lyžice medu,
  • 1 lyžicu škorice,
  • 1 lyžicu kokosového oleja,
  • 1/4 hrnčeka mlieka podľa chuti (kokosového, mandľového…).

Ako na to?

1. Na 5 minút namočíme quinou do studenej vody. Zatiaľ na panvici necháme roztopiť 1/2 lyžice kokosového oleja. Nasekáme na kocky 2 jablká a dáme na panvicu k roztopenému kokosovému oleju.

2. Necháme ich tak 5 až 10 minút, občas premiešajte a medzitým presitkujeme quinou, dáme ju na ďalšiu panvicu spolu s 1 a 1/2 hrnčekom vody a necháme na miernom ohni doviesť do varu. Potom ju prikryjeme a necháme variť 10 minút.

3. Keď je quinoa uvarená (z guličiek by mali trčať také krátke “chvostíky a voda by sa mala vypariť), vypneme a pridáme zvyšnú polovicu lyžice kokosového oleja.

4. Premiešame, vlejeme 1/4 hrnčeka mlieka, prisypeme škoricu a med, poriadne znova premiešame. Na záver pridáme jabĺčka a je to.

fitshaker_blog_quinoa_ranajky1

fitshaker_blog_quinoa_ranajky2

fitshaker_blog_quinoa_ranajky3

Krásne ránko priatelia, dobrú chuť a nezabudnite hneď z rána poďakovať za nádherný deň, ktorý je pred nami! :-)

Nela Juričová

Článok bol pridaný dňa 02/03/2015 a zaradený do kategórie: RaňajkyRecepty   |   Autor: Nela Juričová

Komentáre