Rýchla kokosovo-banánová zmrzlina bez laktózy a pridaného cukru

Zmrzlina k týmto horúcim dňom jednoducho patrí. A zdravá zmrzlina neodmysliteľne patrí k nám, zdravým ženám. A dobrou správou je, že príprava tej domácej je skutočne rýchla záležitosť a hravo ju zvládne každá z nás. Dokonca, na ňu nepotrebuješ ani mliečko či smotanu a je vítaným dezertom pre vegánov i ľudí, ktorí trpia intoleranciou na laktózu. Nechaj sa zlákať osviežujúcou dobrotou :-).

Základom tejto vegánskej zmrky je biele tofu a rastlinná smotana. Môžeš k nim pridať ľubovoľné ovocie či oriešky a vytvoriť si svoju vlastnú ľadovú kombináciu. Ja ti ponúkam recept na túto kokosovo-banánovú, ktorú milujem :-).

Čo budeme potrebovať na 6 porcií?

  • 200 g bieleho tofu
  • 200 ml kokosovej smotana (krém)
  • 1 banán
  • 5 PL ryžového sirupu (môže byť aj iné prírodné sladidlo, napr. med)
  • 2PL  strúhaného kokosu

Ako budeme postupovať?

1. Tofu namočíme na 10 minút do vriacej vody, bude mäkšie a ľahšie ho vymixujeme. Po 10 minútach ho vyberieme a necháme vychladnúť.

2. Tofu nakrájame na kocky, vložíme do mixéra a pridáme kokosovú smotanu, banán, ryžový sirup a strúhaný kokos.

3. Všetko spolu dobre vymixujeme a vložíme do mrazničky. Po hodine chladenia zmrzlinu ešte raz premiešame a  vložíme späť do mrazničky. Necháme mraziť cca. 12 hodín a podávame.

 

DSC_0100

DSC_0116

DSC_0126

Odporúčam podávať s veľkou dávkou sezónneho ovocia. Dobrú chuť prajem :-).

 

A nakoniec kalorická hodnota 1 porcie:

Kalorická hodnota kj Tuky Sacharidy Bielkoviny
973,8 kj 17,73 g 12,67 g 4,57 g

 

Ďalšie letné zmrzky, ktoré musíš skúsiť:

Zdravá zmrzlina, ktorej základ tvorí 1 ingrediencia

Super zdravé domáce nanuky na 2 spôsoby

Domáca jahodová zmrzlina bez výčitiek

Júlia Rašlová

Článok bol pridaný dňa 08/08/2015 a zaradený do kategórie: BezlaktózovéBezlepkovéFitness dezertyRecepty   |   Autor: Júlia Rašlová

Komentáre