Mrkvičkovo-jablkové smoothie

Dopriať si pohár čerstvého ovocia a zeleninky by sme si mali každý deň. Nielen kvôli obsahu vitamínov, minerálov a antioxidantov, ale aj pre dôležitý obsah vlákniny. A práve ten pri čerstvých šťavách do seba nedostaneme, ale pri smoothies áno. Vláknina udržuje naše črevá zdravé, stabilizuje hladinu cukru v krvi, podporuje zdravé črevné baktérie, zabraňuje mnohým druhom rakoviny a taktiež nám pomáha schudnúť a brzdiť prejedanie. Tento týždeň ti každý deň prinesieme recept na smoothie, ktoré ti dodá potrebnú energiu a dokonale ťa zasýti. Odporúčame vypiť tento pohár zdravia doobeda, ideálne namiesto raňajok. Smoothie týždeň štartujeme osvedčenou kombináciou mrkvy a jabĺčka :).

Čo budeme potrebovať pre 2 osoby?

  • 2 mrkvy
  • 1 jabĺčko
  • 1 ČL kvalitného oleja (použila som panenský olivový)
  • 1 ČL škorice
  • šťavu z polovice citróna
  • pár lístkov žihľavy
  • pohár vody (podľa toho akú konzistenciu máte radi; ak chcete docieliť hustý nápoj, nemusíte vôbec :))
  • 1 ČL medíka (ak nemáte radi sladké, netreba pridávať)

Ako budeme postupovať?

1. Úplne jednoducho :) Všetky ingrediencie spolu zmixujeme a nalejeme do pohárov.

2. Už len na zdravíčko, priatelia. :)

fitshaker_blog_smoothie_mkrva1

fitshaker_blog_smoothie_mkrva2

smoothie_mrkva

 

Čo dobré vyťažíme pre naše telo?

Alfa – a beta – betakarotény na celý deň, železo, draslík, sodík, vápnik i niektoré vitamíniky skupiny B, kyselinu listovú, vitamín E, D a K a mnoho pektínu (spomínaný nižšie).

Mrkvičke sa hovorí “bojovník proti rakovine”. Karotenoidy, ktoré obsahuje, skutočne aktívne a účinne chránia pred rakovinou. Ak sú naše bunky akokoľvek poškodené, pomáha im k ich obnove. Iba jedna mrkvička denne znižuje u fajčiarov riziko vzniku rakoviny pľúc.

Pri konzumácii mrkvy platí, že vždy ju musíme konzumovať s nejakým tukom. Takto z nej využijeme maximum. Čím menšie kúsky mrkvy konzumujeme, tým náš organizmus lepšie vstrebáva betakarotén (je to predstupeň vitamínu A) – čiže vo forme smoothie je to NAJ :).

Mrkvička je šetrná pre žalúdok a črevá, a to hlavne vďaka pektínu (druh rozpustnej vlákniny), ktorý obsahuje. Pektín v žalúdku naboptná a vytvorí ochranný povlak na podráždený žalúdok alebo črevá. A taktiež pektín znižuje hladinu cholesterolu a čistí našu pečeň.

Čo ďalšie môžeme pridať do smoothie? 

Veľmi dobré je požiť i vňať mrkvy. Obsahuje totiž množstvo úžasných látok. Vňať mrkvy, ktorú každý vyhadzuje do koša, obsahuje trikrát viac živín ako samotná mrkvička! Ja ju používam do polievok, rovnako ako petržlenovú vňaťku, a aj do šalátov. Samozrejme, najlepšia je zo záhradky alebo od osvedčeného farmára :).

Do smoothie môžete použiť i pomaranč, hrozienka, či oriešky (dopredu namočené). Ak použijete oriešky, ktoré obsahujú dostatok tukov, nemusíte pridávať olej.

Vytvorte si vlastnú chutnú variantu a nalejte si pohár plný zdravia. Dobrú chuť :).

 

Viac zo sveta smoothies:

Ako si pripraviť smoothie?

Žihľavové smoothie

Zelené smoothie z kiwi a špenátu

Lucia Jurčová

Redaktorka vo Fitshaker
Som nadšencom zdravej výživy, pohybu, byliniek, všetkého, čo si človek môže doma sám uvariť, upiecť, dokonca i vyrobiť a všetkého čo s tým súvisí. Rada sa budem s čitateľmi blogu Fitshakera deliť o informácie, ktoré mne osobne pomohli a ďalej pomáhajú orientovať sa na ceste za zdravím a prírode bližším, šetrnejším spôsobom života.
Lucia Jurčová

Článok bol pridaný dňa 19/05/2015 a zaradený do kategórie: RAW surová stravaReceptySmoothies   |   Autor: Lucia Jurčová

Komentáre