Mega dobré halušky zo špaldovej múky, ktoré si môžeš dopriať aj po tréningu!

Rozmýšľaš, čo si pripraviť za jedlo, aby si doplnila bielkoviny po tréningu? Vyskúšaj tento recept na mega dobré halušky zo špaldovej múky. Nielen, že si splníš povinnosť dodať telu dostatočné množstvo bielkovín, ale si aj dobre na jedle pochutíš. Príprava je veľmi jednoduchá, stačia ti 4 ingrediencie a halušky máš na svete! Môžeš si ich pripraviť so slaným aj sladkým dipom, ktorý spomínam v recepte. Poďme sa pustiť do toho :-).

Čo budeme potrebovať na 2 porcie? 

Na halušky: 

  • 250 g hrudkovitého tvarohu
  • cca 100 g špaldovej krupice (alebo hrubej špaldovej múky)
  • štipku soli
  • 2 vajcia z voľného chovu

Na dip:

  • 1 grécky jogurt
  • 1 strúčik cesnaku
  • 1/2 jarnej cibuľky
  • štipku soli
  • čierne korenie
  • bylinky (voliteľné)

Ako budeme postupovať? 

1. Všetky ingrediencie na halušky zmiešame dokopy a necháme asi 20 minút postáť, aby sa krupica “nažila”.

2. Potom podľa potreby prisypeme múku. Halušky by mali byť dostatočne lepkavé, no zároveň by sa nemali rozpadávať.

3. Z cesta tvarujeme valčeky, ktoré hádžeme do vriacej slanej vody.

4. Keď vyplávajú na povrch, necháme ich ešte minútku variť a potom ich vyberieme.

5. Servírujeme s jogurtom, ktorý ochutíme cesnakom, jarnou cibuľkou, soľou, čiernym korením a bylinkami.

TIP: Pri sladkom variante môžeme použiť grécky jogurt, med a čerstvé ovocie.

halusky trosku inak

halusky zo spaldovej muky

halusky zo spaldovej muky a dipom

halusky trosku inak

Dúfam, že si na nich pochutíš rovnako dobre ako ja. Prajem ti dobrú chuť! :-)

 

Viac chutných a zdravých receptov na každý deň nájdeš v knihe Z fitka do kuchyne 1

 

 

Ďalšie vynikajúce recepty, ktoré si môžeš pripraviť ako potréningové jedlo:

Ako vyzerá večera top fitness tréneriek? Tieto fit recepty si určite zamiluješ!

Čo na večeru? Vyskúšaj senzačné grilované kuracie prsia s kuskus šalátom

Mega zdravá večera: Quinoa so sladkými zemiakmi a čiernou fazuľou

Lucia Súkeníková

Svoju záľubu vo varení som znovuobjavila, keď som čakala prvého syna. Po narodení druhého syna som vytvorila FB stránku MOJE JEDLO. Keďže pri dvoch deťoch niet času na dlhé varenie, uprednostňujem jednoduché a časovo nenáročné recepty. A keďže mi záleží na zdraví mojej rodiny, tvorím recepty, ktoré nemajú za úlohu len zasýtiť, ale aj dodať telu to, čo potrebuje. Som milovníčkou dobrého jedla. Nepoužívam polotovary, náhrady jedál, glutamany a suroviny s éčkami. Mám rada čisté chute z prvotných surovín. Dávam prednosť kvalitným, sezónnym a lokálnym potravinám. Myslím, že veľa vecí sa dá vyrobiť aj doma. Milujem skúšať nové, nepoznané chute a kombinácie chutí. Chcem prinavrátiť tradičnú slovenskú kuchyňu na naše stoly v modernom šate. Keďže žijem na dedine, používam bežne dostupné suroviny. Verím, že Vám MOJE JEDLO bude chutiť :-).
Lucia Súkeníková

Článok bol pridaný dňa 15/02/2017 a zaradený do kategórie: PotréningovéRecepty   |   Autor: Lucia Súkeníková

Komentáre