Kruhový kardio tréning, na ktorý ti stačí priestor 1 x 1 m

Pod kardio cvičením sa rozumie zväčša beh/rýchla chôdza/plávanie… alebo je to cvičenie na špecializovaných strojoch vo fitnescentre pri určitej tepovej frekvencii. Dnes si však ukážeme veľmi jednoduché cviky, pomocou ktorých naberieš kondičku a zároveň nepotrebuješ žiadne náradie ani veľa priestoru a môžeš si parádne zamakať.

Kruhový tréning

Pôjde konkrétne o tréning kruhovou formou, tzn. 6 cvičení za sebou nasledovným spôsobom:

Pre pokročilých:

60 sekúnd vykonávame daný cvik, potom je 20 sekúnd pauza a nasleduje ďalší cvik v rovnakom zaťažení, teda 60 s a potom 20 s pauza. Po odcvičení celého okruhu je 60 s pauza a celkovo vykonáme 7-10 okruhov (odporúčam aplikáciu interval timer, ktorý ti bude ohlasovať začiatok aj koniec cviku a celkovo okruhu).

Pre mierne pokročilých:

40 s vykonávame daný cvik, potom je 20 s pauza a nasleduje ďalší cvik v rovnakom zaťažení, teda 40 s a potom 20 s pauza. Po odcvičení celého okruhu je 90 s pauza a celkovo vykonáme 5-7 okruhov (odporúčam aplikáciu interval timer, ktorý ti bude ohlasovať začiatok aj koniec cviku a celkovo okruhu).

Pre začiatočníkov:

30 s vykonávame daný cvik, potom je 30 s pauza a nasleduje ďalší cvik v rovnakom zaťažení, teda 30 s a potom 30 s pauza. Po odcvičení celého okruhu je 120 s pauza a celkovo vykonáme 3-5 okruhov (odporúčam aplikáciu interval timer, ktorý ti bude ohlasovať začiatok aj koniec cviku a celkovo okruhu).

 

6 cvikov v kruhovom tréningu

# 1: Lifting

Stojíme na mieste a snažíme sa imitovať beh s tým, že kolená dvíhame čo najvyššie.

kruhovy trening

 

# 2: Box na mieste

Široký stoj rozkročný, mierne pokrčené kolená, vystretý chrbát a striedavo boxujeme ľavou a pravou rukou pred seba.

kruhový tréning

 

# 3: Panák

Nohy k sebe a ruky k telu, pri odraze idú nohy do strán a ruky od tela nad hlavu, kde sa dotknú.

kruhový trening

 

#4: Beh na mieste

Klasická imitácia behu na mieste. (Snažíme sa bežať po špičkách.)

tréning na doma

 

# 5: Korčuliar

Odraz na jednej nohe do strany, pričom druhá noha, ktorá nie je odrazová, smeruje pri dopade za ňu a ruka (tej istej strany, ako je noha, ktorá smeruje dozadu) do strany.

kardio cviky na doma

 

# 6: Lyžiar

Mierny polovýpad, ľavá noha vzadu a pri nej ľavá ruka, pri miernom odraze vystriedame.

kruhový tréning cviky

Verím, že sa ti tento jednoduchý, ale zároveň kondične náročný tréning páčil, a ver, že pri pravidelnom cvičení sa ti zväčší kapacita pľúc, spevní sa postava a zároveň, čo je najhlavnejšie, sa ti zlepší kondícia :-).

 

Ak chceš cvičiť doma pravidelne a k tomuto tréningu pridať aj iné, nahliadni do nášho online fitka Fitshaker.sk, kde nájdeš množstvo tréningov už od 15 minút. 

cvicenia na chudnutie

 

Vyskúšaj aj tieto tréningy:

4x MEGA účinné cviky na spevnenie rúk a brucha

7x cviky na vnútorné stehná, navyše niektorými z nich precvičíš aj panvové dno

O čom je cvičenie TABATA? Vyskúšaj tento 10 minútový tréning na celé telo

Trénerka Di cvičí každé ráno tieto cviky na brucho. Videla si už jej tehličky?

Matúš Špirko

Článok bol pridaný dňa 03/12/2020 a zaradený do kategórie: Cvičenie   |   Autor: Matúš Špirko

Komentáre