Karfiolový nákyp s hráškom a šampiňónmi

Jednoduchá, rýchla a zdravá večera na leto. Ideálna kombinácia na horúce dni, kedy sa nám nechce stáť pri sporáku, však? Karfiol je skvelou prevenciou proti srdcovým ochoreniam, rakovine či cukrovke. Iba 200 gramov karfiolu nám pokryje dennú dávku vitamínu C. Nachádza sa v ňom tiež vitamín B12, draslík, kyselina listová, meď a jód. Spojenie karfiolu a mladého hrášku úžasne prečistí tráviacu sústavu a dodá telu množstvo energie. Pre tieto pozitíva ti ponúkam recept, ktorým sa preješ k štíhlosti a svoj organizmus ochrániš od neželaných chorôb :-).

Čo budeme potrebovať?

  • 1 malý biely jogurt
  • 100 g tvarohu
  • majorán
  • 2 vajíčka
  • 1 menší karfiol alebo polovicu veľkého
  • za hrsť mladého hrášku
  • šampiňóny (ideálne čerstvé)
  • 5 plátkov tvrdého syra
  • soľ, korenie a bylinky podľa chuti

Ako budeme postupovať?

1. Karfiol pripravíme na pare. Medzitým si zmiešame jogurt, tvaroh, vajcia a korenie (napr. majoránku, prípadne pridáme bylinky podľa našej chuti :-)). Hotovú zeleninu dáme do zapekacej misy spolu so šampiňónmi a hráškom. Všetko zalejeme zmesou.

2. Na vrch poukladáme syr, misu zakryjeme a pečieme 10 minút pri 220°. Keď uplynie táto doba pečenia, vrch misy dáme dole a necháme zapekať 10-15 minút.

IMG_6179

IMG_6195

IMG_6193

IMG_6207

Prajem dobrú chuť :-).

 

Ďalšie zeleninové recepty, ktoré by si mala vyskúšať:

Biela špargľa v zemiakovo-cuketovej kaši

Fazuľkovo-kapustový tanier s parmezánom

Zapekaný ružičkový kel so zeleninkou

Patrícia Čeľovská

Od svojho detstva obľubujem varenie, pečenie a rôzne domáce práce. V mojich 15-tich rokoch som vážila dosť veľa. A vzhľadom na môj veka bola moja kondícia na veľmi nízkom bode, nehovoriac o tom, že moje zdravie na tom tiež nebolo najlepšie. V tom čase som si povedala dosť a zmenila som svoj život od základov. Všetko sa to začalo samotným prístupom k mnohým okolnostiam. Snažila som sa nebyť lenivá a mať viac pohybu. Postupne som si upravovala aj jedálniček, ktorý do dnes obsahuje viac ovocia, zeleniny, vlákniny, zdravých tukov a podobne. Takýto systém sa mi úspešne darí udržiavať už pár rokov, vlastne, nie je to o udržiavaní, je to už celé o zvyku. Počas tohto obdobia sa mi podarilo schudnúť cca 20 kilogramov. Teraz sa cítim zdravšie, veselšie a všeobecne lepšie. Robím to čo ma tak baví a to je fotografovanie a príprava rôznych jedál.
Patrícia Čeľovská

Článok bol pridaný dňa 15/07/2015 a zaradený do kategórie: BezlepkovéReceptyVegetariánske   |   Autor: Patrícia Čeľovská

Komentáre