Hriešne dobré celozrnné pirohy na 3 spôsoby

Typickým slovenským jedlom sú okrem bryndzových halušiek určite aj naše pirohy. Avšak za skvelou chuťou sa skrýva mnoho kalórií a nezdravých surovín. No to neznamená, že sa teraz tohto jedla musíme nadobro vzdať! Stačí len rozumne vymeniť suroviny za zdravšie a razom si vieš vykúzliť plnohodnotný pokrm. Ja som uvarila pirohy na 3 rôzne spôsoby. Stačí si len vybrať tvoj obľúbený alebo možno skúsiť nový a za polhodinku máš zdravý a taaak dobrý obed na stole :-).

Čo budeme potrebovať?

  • 300 g celozrnnej múky
  • štipku soli
  • trocha vody

Náplň na celé cesto:

  • Tvarohová – 100 g hrudkovitého tvarohu + štipku soli
  • Lekvárová – slivkový lekvár
  • Zeleninová – 6 väčších mrkiev + 1 kaleráb + soľ a korenie

Na ozdobenie:

  • roztopené maslo
  • petržlenová vňatka (slaná verzia) alebo oriešky, či pomletý mak alebo ovocie (sladké pirohy)

 Ako budeme postupovať?

1. Všetky suroviny zmiešame a vznikne nám cesto, ktoré rovnomerne rozvaľkáme na dosku.

2. Cesto rozdelíme na rovnomerné štvorčeky a začneme plniť. Konce štvorčekov, ktoré sú oproti sebe spojíme a cesto po okrajoch pozatláčame do seba, aby sa spojilo.

3. Ak si sa rozhodla pre zeleninovú náplň – nastrúhame mrkvy a kaleráb a podusíme ich spolu s trochou cibule na kokosovom oleji, posolíme a plníme.

4. V prípade slivkových a tvarohových ich len naplníme danou náplňou.

5. Vložíme do vriacej vody a varíme asi 15 minút, kým pirohy nevyplávajú nahor.

6. Nakoniec ich pokvapkáme roztopeným maslom. Slané zdobíme napríklad petržlenovou vňatkou a sladké môžeme poprášiť pomletým makom či orieškami.

fitshaker-blog-celozrnné-pirohy1

fitshaker-blog-celozrnné-pirohy2

fitshaker-blog-celozrnné-pirohy3

Tvarohové pirohy s petržlenou vňaťkou

fitshaker-blog-celozrnné-pirohy4

Zeleninové pirohy s rajčinkami

fitshaker-blog-celozrnné-pirohy5

Slivkové pirohy s čerstvým ovocím

fitshaker-blog-celozrnné-pirohy6

Dobrú chuť prajem :-).

 

Ďalšie tipy na tradičné slovenské pokrmy zdravo nájdeš v tomto článku. Teraz konečne zistíš, že nielen bábovky, či lievance sa dajú pripraviť zdravšie, ale dokonca aj slivkové gule alebo makové šúľance. Odporúčame vyskúšať!

 

zdravé recepty

 

Nela Juričová

Vždy ma bavilo skúšať nové recepty, meniť ich podľa seba a rozširovať ich ďalej. Zdravému životnému štýlu som sa začala venovať od svojich 15 a drží ma to stále a verím, že ma to ani nikdy neopustí. Mám oveľa lepší pocit keď presne viem, čo do svojho jedla dávam a ešte viac si ho aj vychutnám. K mojej vášni k vareniu som pripojila aj fotenie, ktoré takisto patrí medzi moje hobby. Takto si fotím každý môj recept a veľmi rada sa s ním podelím ďalej, pretože by som chcela ľuďom ukázať, že žiť a stravovať sa zdravo je oveľa jednoduchšie a príjemnejšie, ako mnohí hovoria. Odkedy som svojmu telu začala dávať, čo si zaslúži a potrebuje, cítim sa lepšie nie len fyzicky, ale aj psychicky a tento životný štýl sa stal mojou neoddeliteľnou súčasťou.
Nela Juričová

Článok bol pridaný dňa 27/01/2016 a zaradený do kategórie: PotréningovéRecepty   |   Autor: Nela Juričová

Komentáre