FIT obed: Zdravý vege burger, ktorý ti zachutí

Si fanúšik burgerov, ale mäsko veľmi neobľubuješ? Tak tento lahodný fešák je určený presne pre teba! Plný bielkovín a vitamínov, bez vyprážania a nezdravých tukov. Jednoducho pochúťka na obed počas letných dní alebo tip na grilovačku. Zabudni na fast foody a priprav si zdravšiu verziu burgeru vo svojej kuchyni. Rozhodne ti zachutí :-).

Mäso ľahko nahradíme tofu syrom, ktorý je bohatý na bielkoviny. Okrem bielkovín obsahuje aj hojné množstvo vápnika a železa. Pozor však na kvalitu sójových produktov. Vyberaj si overených výrobcov, ktorí pri výrobe nepoužívajú geneticky modifikovanú sóju.

Čo budeme potrebovať na 3 ks?

  • 1 údené tofu (alebo aj bazalkové či biele)
  • 1 vajíčko
  • 3 sušené paradajky
  • parmezán (podľa chuti – ja som použila asi 1/2 šálky)
  • trošku olivového oleja
  • hrsť ovsených vločiek
  • himalájsku soľ
  • bazalku
  • čierne korenie
  • paradajkový pretlak v BIO kvalite (1 lyžicu do burgru a podľa chuti na potretie)
  • kokosový olej na smaženie
  • 3 pohánkové žemľe (alebo celozrnné, špaldové, … – podľa chuti)
  • Na obloženie: šalát, paradajku, uhorku, syr, cibuľu, …

Ako budeme postupovať?

1. Tofu postláčame, aby z neho vytiekla voda, nastrúhame si ho a zmiešame s nasekanými sušenými paradajkami, lyžicou pretlaku, olivovým olejom, vajíčkom, parmezánom (podľa chuti) a všetkými koreninami.

2. Odložíme do chladničky, aby zmes trocha stuhla.

3. Zo zmesi spravíme fašírky a obalíme ich v ovsených vločkách.

4. Na panvici roztopíme kokosový olej a poriadne opečieme z každej strany.

5. Žemľu rozrežeme a vnútorné strany taktiež trocha na panvici opečieme.

6. Zmiešame lyžicu pretlaku, bazalku, soľ a potrieme ňou spodok žemle.

7. Ja som na obloženie zvolila nasekaný ľadový šalát, plátky paradajky, trocha čerstvej cibule a štipku parmezánu navrch. Ty si však môžeš doplniť zeleninu podľa chuti.

8. Úplne navrch dáme opečenú tofu fašírku a prikryjeme ju vrchnou časťou žemle.

fitshaker-blog-tofu-burger1

fitshaker-blog-tofu-burger2

fitshaker-blog-tofu-burger3

Môžeš podávať s kôpkou čerstvej zeleniny. Dobrú chuť želám :-).

 

Ďalšie tipy na zdravé letné obedy:

Falafel v špaldovej tortile

Zapekaná cuketa s kuskusom

Špaldové palacinky so špenátom

Nela Juričová

Článok bol pridaný dňa 04/07/2016 a zaradený do kategórie: ReceptyVegetariánske   |   Autor: Nela Juričová

Komentáre