Chceš svoj beh zefektívniť? Neverila by si, ako ti pomôže, keď si zriadiš denník!

Už niekoľko stoviek alebo desiatok kilometrov máš za sebou? Nejedny bežecké črievice si zodrala? Kde to máš však uvedené? Bolo to včera alebo pred týždňom, keď si bola so svojím výkonom nad mieru spokojná? Jedla si pizzu alebo si bežala s prázdnym žalúdkom? Pomoc je ľahká a účinná, zaveď si bežecký denník! Je to nielen dokonalý pracovník štatistického úradu, ale aj tvoj tréner, kamoš a niekedy aj druhé svedomie.

Prečo by si si mala viesť bežecký denník?

Ponúkam ti nie jeden, nie 2, ale rovno 5 dôvodov, prečo je bežecký denník super nápad.

1. Prehľad o tréningoch

Budeš presne vedieť, akú trasu si odbehla, koľko ti to trvalo a kedy si bola behať naposledy. Či už si zo starej školy a miluješ papier a pero, alebo si mimoriadne technicky zdatná a máš nainštalovaných niekoľko športových aplikácií, je to jedno. Hlavne si všetko znač a nevynechaj ani jeden záznam. Všetko sa počíta.

2. Motivácia

Viac ako čokoľvek iné funguje bežecký denník ako perfektný motivátor. Tvoj osobný mentálny kouč. Keď si zvolíš týždennú alebo mesačnú štatistiku, vždy ťa poteší, keď uvidíš výsledok čierny na bielom. Vždy ti bude pripomínať, že sa namáhaš a prečo to vlastne celé robíš. Či už je tvojou motiváciou schudnutie do šiat alebo byť rýchlejšia ako minulý rok, je ozaj nepodstatné. Hlavné, že stále bežíš a vidíš tie čísla.

fitshaker-blog-bezecky-dennik1

3. Meranie progresu

Keď pozoruješ, ako sa z tréningu na tréning zlepšuješ, začne ti beh dávať stále väčší zmysel. Istotne sa stretneš aj s nárazom do steny, t.j. stagnáciou, možno výpadkom tréningu. Dôvodov môže byť niekoľko, od choroby až po stratu pevnej vôle. No v konečnom dôsledku sa hýbeš vpred a to ti dáva silu pokračovať a vydržať, až kým neprídeš, respektíve nedobehneš do cieľa. Nemusia to byť len preteky, stačí, ak si stanovíš reálny cieľ a aj vďaka záznamom sa k nemu pomaly, ale isto blížiš.

4. Pocit zodpovednosti

Pri bežeckej aplikácii do chytrých telefónov získaš bonus, že tvoje výkony môžu vidieť aj iní bežci. Navzájom sa hecujete, povzbudzujete, komentujete si jednotlivé tréningy a ste pod drobnohľadom cudzích očí. Je preto oveľa ľahšie prinútiť sa k lepšiemu výkonu, vybehnúť aj do nepekného počasia a s hrdosťou hodiť svoje čísla na web.

fitshaker-blog-bezecky-dennik2

5. Osobné záznamy

Mnohým bežcom sa denník stane ich každodennou súčasťou. Zadávajú počasie, v akom behali, aké tenisky mali obuté, aj v akom zdravotnom stave boli. Ženám môžu záznamy pomôcť odhaliť výkyvy vzhľadom na ich menštruačný cyklus. Pridávať môžeš aj fotky a videá, tvoriť zaujímavý obsah a zdieľať ho s priateľmi. Fanúšikovia papierovej formy si môžu písať zážitky, napríklad aj do nášho Fitness diára a možno časom sa k nim vrátiť ako k dobrej knihe.

fitshaker_beh

A čo ty? Už svoj denník píšeš? Gratulujeme, máš aspoň kilometer náskok pred ostatnými :-)

 

Zaujala ťa téma behu? Potom tu máme pre teba ďalšie skvelé články s touto problematikou:

Ako začať behať v 4 jednoduchých krokoch

“Beh milujem, pretože vďaka nemu dosiahnem, čo si zaumienim.” Rozhovor s bežkyňou

Prečo behám?

Adela Jasenovcová

Článok bol pridaný dňa 17/03/2017 a zaradený do kategórie: Všeobecné   |   Autor: Adela Jasenovcová

Komentáre