Ryžové rezance na čínsky spôsob

Z času na čas dostanem chuť na rezance. Pretože potraviny z bielej múky nekonzumujem našla som si zdravšiu a hlavne chutnejšiu variantu. Moja voľba sú ryžové rezance, ktoré sa vyrábajú z ryžovej múky a vody. Obsahujú vlákninu, zinok, železo a fosfor. Ďalším benefitom je, že neobsahujú lepok. A kedže sa o lepku začína hovoriť ako o “tabaku dnešnej generácie”, je dobré sa mu vyhýbať čo najviac.

Dnes si už ryžové ( alebo takzvané sklenené) rezance zakúpite takmer v každom obchode. Pripravíme si ich na “čínsky” spôsob. Tak poďme na to… príprava je jednoduchá a výsledok chutný :-).

Čo potrebujeme na prípravu? 

  • 1 balenie ryžových rezancov,
  • 1 pór,
  • šampiňóny alebo huby podľa chuti,
  • zelené fazuľky,
  • čínske korenie,
  • inú zeleninu, podľa chuti,
  • olivový alebo kokosový olej.

Ako na to? 

1. Najskôr si pripravíme rezance. Návod je veľmi jednoduchý, nájdeme ho na zadnej strane obalu. (V prípade, že ho nenájdeme: rezance dáme do vriacej vody na 3-5 minút, scedíme ich a prepláchneme vodou.)

2. Po príprave rezancov si nakrájame zeleninu, ktorú podusíme na panvici a do zeleninovej zmesi pridáme korenie podľa chuti.

3. Keď sa nám voda odparí pridáme trošku oleja, prisypeme rezance a všetko spolu “osmahneme”. Hotovo… môžeme podávať! :-)

3504006340_a7dc1f4588_z

37548606_e4462264d1_z

fitshaker_blog_ryzove_rezance1

Najlepšie jedlá sú pripravené doma a so štipkou lásky. V reštauráciách ju zabúdajú pridať. Ty prosím nezabudni. A prajem dobrú chuť! :-)

Zdroje fotiek: súkromný archív Fitshakra a flickr.com (Creative Commons only)

Patrícia Čeľovská

Od svojho detstva obľubujem varenie, pečenie a rôzne domáce práce. V mojich 15-tich rokoch som vážila dosť veľa. A vzhľadom na môj veka bola moja kondícia na veľmi nízkom bode, nehovoriac o tom, že moje zdravie na tom tiež nebolo najlepšie. V tom čase som si povedala dosť a zmenila som svoj život od základov. Všetko sa to začalo samotným prístupom k mnohým okolnostiam. Snažila som sa nebyť lenivá a mať viac pohybu. Postupne som si upravovala aj jedálniček, ktorý do dnes obsahuje viac ovocia, zeleniny, vlákniny, zdravých tukov a podobne. Takýto systém sa mi úspešne darí udržiavať už pár rokov, vlastne, nie je to o udržiavaní, je to už celé o zvyku. Počas tohto obdobia sa mi podarilo schudnúť cca 20 kilogramov. Teraz sa cítim zdravšie, veselšie a všeobecne lepšie. Robím to čo ma tak baví a to je fotografovanie a príprava rôznych jedál.
Patrícia Čeľovská

Článok bol pridaný dňa 03/03/2015 a zaradený do kategórie: BezlaktózovéBezlepkovéReceptyVegetariánske   |   Autor: Patrícia Čeľovská

Komentáre