Quinoa zapekanec

Zbožňujem quinou. Je to obilnina, ktorá sa dá uvariť a pripraviť na veeeľmi veľa spôsobov. Či už ako zdravá príloha (plná vitamínov, vápnika a belkovín), ako samostatné jedlo, na sladko aj na slano. Keďže obsahuje veľa bielkovín, je to veľmi vhodná potravina aj pre športovcov. Navyše je prirodzene bezlepková, takže všetci lepkovo intolerantní pozor :-). Ja som sa rozhodla ju pripraviť ako samostatné jedlo, ktoré je vhodné na konzumáciu ako hlavné jedlo, na obed alebo večeru. Opäť je to veľmi rýchle. Verím, že ti bude chutiť :-).

Ingrediencie:

  • 100 g quinoa (dostupné v bioobchodoch),
  • ½ väčšej šálky mrazeného hrášku,
  • 2 ks reďkovky (môže byť aj viac, podľa chuti ),
  • himalájsku soľ,
  • zmes korenia Arménska Adžika ( kúpiš v bioobchodoch, ale ak nemáš, toto korenie obsahuje bazalku, saturejku, papriku, koriander, majoránku, cesnak, bobkový list),
  • 2-3 strúčiky cesnaku,
  • parmezán na posypanie a zapečenie,
  • olivový olej.

Ako na to?

1. Quinou po zovretí vody, varíme 15 minút.

2. Uvarenú quinou vložíme do kuchynského robota a rozmixujeme na kašu, pridáme 2-3 polievkové lyžice vody, aby sme vzniknutú kašovú konzistenciu trošku zriedili a znovu rozmixujeme. Nakoniec pridáme soľ, korenie a nadrobno nasekaný cesnak, znovu všetko dobre rozmixujeme.

3. Do vzniknutej zmesi vsypeme hrášok a a nadrobno nakrájanú reďkovku. Všetko dobre premiešame a vylejeme do olivovým olejom vymastenej zapekacej zmesi.

4. Vložíme do vopred (na 180 stupňov) vyhriatej rúry a pečieme približne pri rovnakej teplote 45 minút. Tesne pred dopečením posypeme parmezánom a zdravý obed je hotový.

recept na quinou

K tejto zapekanej dobrote si určite priprav chutný listový šalát. Chute sa skvelo doplnia a ty si pochutnáš na báječnom obede či večeri.

Veronika Široká
Najnovšie články od Veronika Široká (zobraziť všetky)

Článok bol pridaný dňa 06/08/2014 a zaradený do kategórie: BezlepkovéReceptyVegetariánske   |   Autor: Veronika Široká

Komentáre