Očistný deň č. 4: Lahodný fazuľkovo-kapustový tanier s parmezánom

Ja sama by som tomu neverila, ale vyskúšali sme a kombinácia fazuľky s kapustou je neuveriteľne chutná, svieža a lahodná. To, že má úžasné účinky na naše telo, hádam ani nemusíme zdôrazňovať. A príprava? To je hračka. Jedlo si môžeš vychutnávať ako ľahkú večeru, zaručene zachutí celej rodinke. Vo mne vyvoláva pocit maximálnej pohody. Nech sa páči, inšpirujte sa :).

Čo budeme potrebovať na 4 porcie?

  •  olivový olej alebo ghee masielko
  • 3 strúčiky cesnaku (2 pokrájané na tenko + 1 zotretý na najmenšom strúhadle)
  • 400 g bielej veľkej fazuľky (maslovej)
  • 200 g bielej kapusty (pôvodný recept bol s kelom, ale v obchode som našla len zo Španielska a ja takéto diaľky, čo sa týka cesty zeleninky moc neobľubujem, keď bude sezóna vyskúšam i s kelom – takže som radšej nahradila našou bielou kapustou, ale i tak to bolo veľmi zaujímavé a chutné :))
  • 2 – 3 PL postrúhaného parmezánu
  • ¼ ČL čili korenia (nemusí byť)
  • morská soľ a čierne mleté korenie

Ako budeme postupovať?

1. Na panvici rozohrejeme trocha olivového oleja (v mojom prípade ghee masielka) a pridáme cesnak. Pražíme na stredne silnom ohni. V tomto prípade môžeme nechať opražiť cesnak trošku dohneda, lebo dodáva jedlu jedinečnú neopísateľnú chuť.

2. Pridáme fazuľku (ktorá bola dopredu namočená a uvarená) a kapustu pokrájanú na tenké plátky (prípadne kel, ktorý trháme na malé kúsky priamo do panvice). Posolíme a okoreníme.

3. Dusíme cca 10 minút, alebo kým kapustička zmäkne, ale zostane chrumkavá. V tejto fáze pridáme 1 lyžicu parmezánu a dobre premiešame. Hotové jedlo preložíme na tanier a posypeme zvyšným parmezánom, prípadne ešte aj čili, ak máme radi pikantné.

A ihneď môžeme podávať :)

fitshaker_blog_fazulky_biele

fitshaker_blog_fazulka_skapustou_titulna

Čo dobré z receptu vyťažíme pre naše telo?

Biela maslová fazuľka

Podporuje neutralizáciu príznakov spôsobených nadmernou konzumáciou mäsa a spracovaných výrobkov, podporuje reguláciu hladiny cukru v krvi a znižovanie cholesterolu v tele, rovnako i detoxikáciu a chudnutie. Je zdrojom vitamínov B6, B9, provitamínu A, horčíka, draslíka, železa, molybdénu (je potrebný na priebeh enzymatických reakcií pri metabolizme železa a pri prevencii proti zubného kazu) a vlákniny, ktorej má biela fazuľka najviac spomedzi ostatných druhov fazuliek (24,5 g/100 g). Podľa tradičnej čínskej medicíny má biela maslová fazuľka na organizmus ochladzujúce účinky a prospieva pečeni, pľúcam, hrubému črevu (posilňuje funkciu čriev) a našej koži.

Kapusta

Kapusta, rovnako ako všetky ostatné rastlinky čelade kapustovitých /Brassicaceae/, (čiže aj kel, ak ho použijete v receptíku), obsahujú izotiokyanáty, ktoré zvyšujú hladinu niektorých enzýmov zapojených do procesu detoxikácie. Kapusta znižuje hladinu homocysteínu, ktorého zvýšená hladina súvisí s rizikom srdcovocievnych chorôb. Taktiež pomáha pri žalúdočných a dvanástnikových vredoch, chronickej zápche, narušenej bakteriálnej flóre v našich črevách, osteoporóze, obezite či dokonca rakovine. Zabíja baktérie a vírusy. Má vysoký obsah vitamínu C, škálu vitamínov B6, zinok i kyselinu listovú, ktorá je veľmi dôležitá pre organizmus vystavovaný stresu.

Naložte si na tanier veľkú porciu zdravia a pridajte kúsky obľúbenej čerstvej zeleniny. Dobrú chuť :)

 

Ďalšie receptíky, ktoré ti budú chutiť:

Zapekaný ružičkový kel so zeleninkou

Bomba pre imunitný systém! Recept z hlivy a kyslej kapusty.

Pohánkové rizoto so zeleninou

Lucia Jurčová

Redaktorka vo Fitshaker
Som nadšencom zdravej výživy, pohybu, byliniek, všetkého, čo si človek môže doma sám uvariť, upiecť, dokonca i vyrobiť a všetkého čo s tým súvisí. Rada sa budem s čitateľmi blogu Fitshakera deliť o informácie, ktoré mne osobne pomohli a ďalej pomáhajú orientovať sa na ceste za zdravím a prírode bližším, šetrnejším spôsobom života.
Lucia Jurčová

Článok bol pridaný dňa 15/05/2015 a zaradený do kategórie: BezlepkovéReceptyVegetariánske   |   Autor: Lucia Jurčová

Komentáre