Týchto 5 kľúčov ti pomôže nájsť šťastie a radosť v živote!

Ak sa pravidelne ocitáme v zavalení práce, starostlivosti o domácnosť či praktické každodenné veci, môže sa nám veľmi ľahko stať, že v tomto kolotoči zabudneme na seba aj na to, čo je v živote skutočne dôležité. Keď si dlhodobo nevytvárame “vnútorný priestor”: seba-starostlivosť a seba-rozvoj, nekultivujeme zmysluplné vzťahy s druhými, môžeme začať pociťovať nespokojnosť. Tá sa prejavuje rôznymi spôsobmi: hnev, frustrácia, stres, negativita, nezáujem, ľahostajnosť, alkoholizmus, prejedanie sa, a pod.

Čo teda robiť, aby sme boli viac spokojní? Autentickí? Radostní? Napojení na svoj život?


Tu je pár kľúčov k spokojnosti:

# 1: Stíšenie

Každý z nás (skutočne každý) si vie nájsť denne 10 minút, ktoré strávi sám so sebou v tichu. Žiadna telka, internet, mobil, dokonca ani kniha. Len tak ticho sedieť a pozorovať svoj dych. Zavrieť oči, ponoriť sa do seba. Cez dych navnímať prítomný okamih. Cez prítomný okamih navnímať svoj život. Takéto jednoduché zastavenie sa každý deň nám vytvorí vnútorný priestor a lepšie seba-porozumenie.

(Ak je pre teba spočiatku náročné len tak sedieť a sústrediť sa na svoj dych, môžu ti pomôcť vedené relaxácie/meditácie, ktoré si pustíš do uší a už sa len necháš viesť inštrukciami – odporúčam začiatočníkom.)

mindfulness

 

# 2: Kreativita

Tvorenie je radostný proces, kedy je človek v spojení so životnou-tvorivou silou. Je to proces veľmi napĺňajúci, kedy vlastnými schopnosťami dáme vzniknúť niečomu novému.

Niektorí kreativitu uplatňujú vo svojej práci, iní vo voľnom čase – maľovaním, tancovaním, písaním básní, poviedok, blogov, atď. Kreativita ako schopnosť človeka sa vyjadriť, výrazne pridáva na našej osobnej spokojnosti, autenticite a pocitu naplnenia.

kreativita

 

# 3: Pohyb

Pohyb v akejkoľvek podobe – hlavne sa hýbať každý deň! A tiež chodiť=kráčať – kedy sa len dá. :-)

Pohyb zlepšuje snáď všetky funkcie tela: metabolizmus, činnosť srdca, pľúc, mozgu, udržuje našu váhu pod kontrolou, zlepšuje náš spánok, tiež zlepšuje náš sexuálny život, aj našu náladu, a ešte mnoho mnoho ďalších benefitov. Hýbať sa znamená tiež – rozprudzovať sám život v nás. Pohyb je nám prirodzený a mal by byť prioritou v našich životoch.

Mnoho ľudí hovorí, že “nemá čas na pohyb”, čo je obrovská irónia. Akoby hovorili, že nemajú čas na svoj život, na svoje zdravie, na seba. Nie je to o tom “mať čas”, ale “spraviť si čas” na dôležité veci a aktivity. Ideálne je tiež dopriať si z času na čas aj pohyb v prírode, ktorý nám umožní ešte viac sa odreagovať a spojiť so sebou.

pohyb

 

# 4: Rozvoj

Nikdy nestagnovať, celý život sa rozvíjať. Nezastaviť s pocitom, že už všetko vieme. Hľadať inšpiráciu v oblastiach, ktoré nás zaujímajú. Čítať knihy, počúvať audioknihy, pozerať dokumenty, obklopiť sa inšpirujúcimi ľuďmi, rozprávať sa s ľuďmi s otvorenou mysľou, občas navštíviť nejaký seminár. (Overujme si však zdroje, z ktorých čerpáme a počúvame.)

Toto všetko nás posúva, dáva pocit záujmu o svet a spätne satisfakciu.

rozvoj

 

# 5: Vzťahy a komunita

Je dokázané, že hĺbka našich vzťahov s ostatnými má významnejší vplyv na našu spokojnosť ako sme si možno mysleli. Jeden z najprepracovanejších výskumov o ľudskom šťastí tiež zisťuje zaujímavú skutočnosť, a to že “ľudia, ktorí sú najviac sociálne spojení s priateľmi, rodinou a komunitou, sú šťastnejší, fyzicky zdravší a dožívajú sa vyššieho veku”, naviac tiež zisťuje, že to “nezávisí od počtu priateľov, ale od kvality našich najbližších vzťahov”.

“Dobrý život je postavený na dobrých vzťahoch.”

(Podrobnejšie o tomto zaujímavom a dojímavom výskume, si môžete pozrieť v krátkom TED videu )

Aj preto sa oplatí pravidelne investovať viac času do našich najbližších vzťahov. Byť s ostatnými “menej pri sebe” pozeraním telky či nezáujmom jeden o druhého a “viac spolu” spoločným zdieľaním, počúvaním, v spoločných aktivitách.

spokojnost

Ako sama vidíš, nie je to nič zložité. Venuj čas sebe a blízkym ľuďom v tvojom okolí a budeš spokojnejšia. Ak si chceš dať tieto kľúče niekde, aby si ich mala sále pred očami, vytlač si obrázok alebo ho pripni na svoju Pinterest nástenku. A hlavne, nauč sa podľa toho žiť. ;-)

kluce

Spokojnú každodennosť a šťastný život Ti prajem! :-)

 

Mohlo by ťa zaujímať aj:

Ako si poradiť so stresom? 5 tipov, ako ho lepšie zvládať

Neporovnávaj sa s ostatnými, zbav sa tohto zlozvyku vďaka jednoduchej hre

Ako získať zdravé spojenie so svojím telom? Daj si vvičenie na prehĺbenie spojenia s telom

Andrea Peniaková

Som inštruktorkou cvičení Pilates a Mindfulness Yoga v Bratislave (www.peniakova.com, www.fb.com/cviceniaba). Zacvičiť si so mnou môžeš ale aj cez Fitshaker. :-)
Tiež som lektorkou cvičenia BabyBalance, ktoré je určené pre maminy s deťmi do 3 rokov a ktoré učí správne a hravo stimulovať dieťa po všetkých stránkach. Môj život ma baví a snažím sa žiť úprimne, s radosťou a ľudsky. Tiež sa usilujem žiť s vďačnosťou za to čo už mám, zatiaľ čo pracujem na tom, čo chcem zmeniť a dosiahnuť.
Andrea Peniaková

Článok bol pridaný dňa 18/01/2019 a zaradený do kategórie: Pre fitmaminkySebarozvoj a motiváciaVšeobecné   |   Autor: Andrea Peniaková

Komentáre