Chceš si zvýšiť sebavedomie? Toto môže fungovať aj u teba!

Veľkým problémom ľudí, ktorí trpia nadváhou alebo obezitou býva aj nízke sebavedomie. Práve nízke sebavedomie pramení z nespokojnosti so svojím výzorom, slabým výkonom, zlým pocitom kvôli častejšej únave a zmenám nálad. Ako si teda nízke sebavedomie opäť zvýšiť? Je to vôbec možné? Môžme byť zdravo sebavedomí? Dá sa to ovládať? Mám pre teba 3 kľúče k zvýšeniu sebavedomia. Poďme si ich predstaviť. ;-)

# 1. Pravidelné výzvy

Pravidelné výzvy sú to, čo ti bude neustále dvíhať sebavedomie. Keď začneš pravidelne skúšať niečo, čo ťa vyhecuje k lepšiemu výkonu, posúvaš sa vpred. Vždy, keď urobíš niečo, čo je pre teba náročné a musíš si pri tom siahnuť pomaly až na dno svojich síl, tak keď sa ti to nakoniec podarí, určite máš zo seba DOBRÝ pocit. Tešíš sa, že si to zvládla. Si na seba hrdá.

A čo to znamená? No, práve zvýšenie sebavedomia. To sú tie pomyselné stupienky smerom nahor k vyššiemu sebavedomiu.

Toto isté platí pri výsledkoch v chudnutí. Stačí, že si budeš dávať malé reálne dosiahnuteľné ciele a postupne ich budeš napĺňať.Každý takýto malý splnený cieľ predstavuje krôčik k vyššiemu sebavedomiu.

ciele

 

# 2: Odvaha urobiť niečo nové = zvýšenie sebavedomia

Neboj sa urobiť niečo nové. Ak budeš stále robiť to čo doteraz, budeš stále tam, kde si. Nazbieraj odvahu a skús niečo, čo si ešte nikdy neskúsila. Skús niečo, z čoho máš možno aj strach, ale v hĺbke svojej duše by si to chcela prekonať.

Viem, že je to ťažké. Mám s tým osobnú skúsenosť. Keď som bol na základnej škole, tak som sa hanbil predstúpiť pred spolužiakov a recitovať alebo prezentovať projekt. Keď som recitoval, schoval som sa za tabuľu, aby ma nebolo vidieť. Vždy som to chcel prekonať, a preto som sa rozhodol pravidelne vystupovať pred ľuďmi, aby sa mi to podarilo. Viem, že aj toto je len obyčajný tréning a postupom času sa strach, tréma a nízke sebavedomie vytratia.

Pokiaľ pravidelne a postupne robíš to, z čoho máš strach, tak si na to zvykneš, strach zmizne a stane sa to pre teba bežnou rutinou.


Ak máš aj ty podobný príbeh, aký svoj strach si prekonala, podeľ sa v komentári pod článkom. ;-)


odvaha

 

# 3: Aspoň to skús

Poviem ti jeden príbeh.

Prídu ku mne dve klientky. Jedna sa volá Peťa a druhá Mirka. Obom poviem, aby na začiatku tréningu urobili 100 drepov. Peťa mi povie, že je to choré. Je to nereálne a že to určite nedá (pritom to ešte ani neskúsila). Mirka mi hneď na to, ako jej poviem, aby urobila 100 drepov povie: „Vieš čo Matúš, je to dosť, ale skúsim to.”

Vidíš ten rozdiel? Rozdiel je v prístupe. Rozdiel je v myslení.

NIKDY sa nevzdávaj ešte predtým, ako to vôbec skúsiš. Vždy to aspoň skús.

Tvoje hranice sú oveľa ďalej ako si myslíš!

drepy

Prajem ti, aby sa ti darilo zvyšovať si svoje sebavedomie, či už sa inšpiruješ mojimi radami, alebo si na to nájdeš inú cestičku. ;-)

 

Ak si chceš zvyšovať sebavedomie tým, že budeš prekonávať svoje hranice v športe, prípadne budeš zhadzovať nadbytočné kilečká, skús to z pohodlia domova s videami na Fitshakeri:

cvičenie online

 

K cvičeniu nezabudni pridať aj zdravú stravu. Takto by mohol vyzerať jedálniček na jeden deň:

RAŇAJKY – Medová kari praženica

DESIATA – Jogurtové-kiwi smoothie

POLIEVKA – Krémová mrkvová polievka

OBED – HLAVNÉ JEDLO – Kuracie soté s kukuricou a fazuľkou

OLOVRANT – Tuniaková nátierka s cottage cheese na domácom pečivku

VEČERA – Avokádové placky

Matúš Špirko

Matúš Špirko

Redaktor vo Fitshaker
Volám sa Matúš Špirko a verím, že mojím životným poslaním je pomáhať ľuďom trpiacim nadváhou a obezitou. Ľudí trénujem už viac ako 10 rokov a v tomto povolaní som sa našiel. Napĺňa ma, keď vidím, že dokážem ľudí pozitívne ovplyvniť. Chudnutie vnímam na úrovni troch oblastí a nimi sú pohyb, strava a myslenie. Chudnutie je komplexný proces, a preto chcem zmeniť vnímanie tohto procesu medzi širokou verejnosťou a uľahčiť tak ľuďom cestu k dosiahnutiu svojich cieľov.
Matúš Špirko

Článok bol pridaný dňa 05/10/2018 a zaradený do kategórie: Všeobecné   |   Autor: Matúš Špirko

Komentáre