Ako zmenila výzva Janke život? Prišla od januára o 18 kg, no získala sebavedomie či lepšiu kondičku

Janka je už na prvý pohľad veľmi veselý a milý človiečik. Rovnako ako aj desiatky iných žien sa aj Janka zapojila do našej plavkovej výzvy. Prečo ti s ňou prinášame rozhovor? Lebo aj keď je už dávno po výzve, nakopnutie v podobe takéhoto motivačného rozhovoru príde každému vhod. ;-)

Janka, gratulujem ti ku krásnemu umiestneniu v plavkovej výzve. :-) Bola to tvoja prvá výzva, alebo si už nebola výzvovým nováčikom?

Fitshaker sledujem už dlho, párkrát som sa zapojila do výzvy (nesúťažne, lebo som sa hanbila za to, ako vyzerám a nahrať tú fotku „PRED“) ale akosi neúspešne. 1.1.2018 skoro ráno som sa rozhodla, že už takto nechcem žiť, v takomto tele, že sa necítim dobre, že sa nechcem prejedať a jesť a zobkať pomimo, tak mi Novoročná výzva 2018 padla úplne vhod na začiatok mojej premeny.

Absolvovala som ju takmer celú, bohužiaľ ale aj s prehreškami. Ako píše Martin Toth vo svojej motivačnej knihe, zmeny prichádzajú postupne. Aj táto kniha mi veľmi pomohla pri mojom celkovom postoji k “novému životnému štýlu”. Martinovi patrí veľká vďaka. :-) Keď človek robí zmeny postupne, vtedy ho to tak rýchlo neodradí a je väčšia šanca, že zotrvá dlhšie v tom, čo si zaumieni.

Táto výzva ma naštartovala k tomu, aby som si vedela osvojiť určité zmeny, či už v stravovaní alebo cvičení a celkovom postoji. Aby som sa vo svojom tele cítila dobre a teda lepšie a mohla odštartovať plavkovú výzvu už naplno. Z počiatočnej váhy som schudla do začiatku výzvy 10 kg, takže tú plavkovú som absolvovala už o niečo ľahšia a odhodlanejšia vytrvať a nesklamať hlavne samu seba.

Zmena sa hlavne udiala v mojej hlave, preinštalovala som software a začalo to konečne po nespočetných pokusoch a rokoch diétovania fungovať. Diéty mi síce pomohli schudnúť, ale bola som stále hladná, stále som myslela len na jedlo, a tým pádom som nemala ani energiu cvičiť alebo vydať viac energie ako bolo potrebné. Nakoniec som skončila vždy pri normálnej strave s ešte viac kilami.

ako schudnut

 

Ako vyzerali tvoje začiatky v cvičení ? Šlo to ako po masle, alebo si sa riadne zapotila? Aké boli tvoje najobľúbenejšie videá a inštruktor?

Keďže som začala viac menej už od januára, tak sa už cvičilo veľmi dobre, aj keď Olinkine HIIT tréningy ma teda „dostali do kolien“. Vždy som bola upotená a kvapkal zo mňa pot. Ale pocit zo seba samej, ako mi to išlo lepšie a lepšie, bol neskutočný. Mám rada všetky cvičenia, každé je niečím iným dobré a zaujímavé.

Veľmi sa mi páči Maggie na brucho alebo naozaj intenzívne tréningy od Zory, ktoré boli pre mňa výzvou a púšťam si ich doteraz viackrát. No a Jany Landl to všetko tak krásne okomentoval, že hlášky od neho používa teraz celá rodina. „Nemala si toľko žrať, nemusela si teraz cvičiť!“ :-D

chudnutie

 

Čo tvorí tvoj jedálničiek? Čo si do neho počas výzvy pridala a čo naopak odobrala?

Mojou teóriu je jesť klasicky a pridať sem tam niečo nové na ozvláštnenie, prípadne upraviť množstvo, pomer živín… Keby som každý deň mala variť niečo iné, stále vymýšľať a hľadať nové recepty, za chvíľu ba ma to prestalo baviť a vykašľala by som sa na to.

Hľadala som takú zdravú strednú cestu. Všetko s mierou a so zdravým rozumom. Veľmi som si obľúbila bataty, pšeno, kuskus a svoj jedálničiek som ozvláštnila o rôzne semienka.

Už nejedávam veľké množstvo pečiva, občas si dám kúsok ako doplnok k jedlu. Na sladkosti som už celkom odolná, doprajem si cca 1-2x do mesiaca kúsok domáceho koláča.

Raňajky:

  • ovsené vločky na rôzne spôsoby (večer zaliať mliekom spolu s hrozienkami, orieškami, chia semienkami, ľanovými semienkami a pod., alebo len zaliať trochou vriacej vody, aby napučali, pridať kus ovocia, ktoré je v chladničke + oriešky)
  • pšenová kaša na rôzne spôsoby
  • kupovaná instantná kaša (snažila som sa vyberať také, aby nemali pridávaný cukor)

Na takéto raňajky som sa vždy už večer tešila, moc mi to zachutilo a zasýti ma to na dlhú dobu.

Desiata:

  • ovocie podľa sezóny (jablká, ananás, mango, melón…), biely jogurt, 100 %-ná ovocná šťava, prípadne tyčinka kupovaná len čisto z ovocia

Obed:

  • polievka + väčinou mäso alebo rybka so zeleninou a trochou prílohy ako kuskus, ryža, zemiaky, bataty, pšeno…
  • alebo to isté bez prílohy
  • šaláty na veľa spôsobov, aj keď môj naj je stále cézar šalát (niekedy ku tomu kúsok pečiva)

Obedy som jedávala aj v reštauráciách. Zistila som, že aj tak sa dá stravovať, stačí si dať pozor na množsvá a ak je možnosť, upraviť si pomer zeleniny a prílohy na tanieri.


Tipy od trénera: Aké jedlá si vyberať v reštaurácii, keď sa chceme stravovať zdravo, prípadne chudneme?


Večera:

Odpozorovala som, že pre mňa je najlepšie jesť okolo šiestej-siedmej večer. Jedávam už trošku ľahšie jedlá ako na obed, obmedzujem hlavne sacharidy. Čiže napríklad:

  • rôzne šaláty (obľúbila som si mozzarellový šalát s bazalkou, paradajkou, sušenou paradajkou a ľadovým šalátom)
  • grécky šalát
  • polievky
  • pečené bataty, zeler – toto je mňamka, ktorú som si obľúbila, dôležité je na plech pridať pretlačený cesnak
  • mäsko všetkého druhu + čerstvá zelenina

Keď idem spať neskôr a som večer ešte hladná, dám si biely jogurt, kúsok syra, šunky, oriešky, pohár mlieka. To isté zvyknem jesť na večeru, ak večeriam neskôr ako normálne.

zdrava strava

 

Prejdime na konkrétne čísla. Všetci netrpezlivo čakáme, kým nám prezradíš, koľko ukazovala ručička na váhe pred premenou a po premene?

V januári, keď som začínala s Novoročnou výzvou 2018, som vážila 89 kg. Na začiatku Výzvy do plaviek 2018 to už bolo o 10 kg menej, teda 79 kg a schudla som na 71 kg. Teraz, v čase, kedy odpovedám na otázky, vážim 69 kg. Veľmi sa teším, že som pokorila magickú hranicu. :-)

Najviac sa mi páči, že neskôr, ale predsa, išli dole aj cm z bokov a stehien. (Tvar hrušky, užší pás, široké stehná a boky). To ma najviac trápi. Len to chcelo vytrvať.

Pás: 79 cm, po výzve 73 cm

Boky 120 cm, po výzve 113 cm

Stehno: 70 cm, po výzve 66 cm

výzva

 

Kto ťa počas výzvy podporoval a čo ťa motivovalo nevzdať sa?

Podporovali sme sa so švagrinkou a kočkami na FB stránke. Samozrejme aj rodinka, ale keď prišli domov s čerstvým voňavým pečivom, trošku to haprovalo. :-D

Veľký motivátor je pre mňa stále Fitshaker! A taktiež motivátor Martin Toth a jeho „kniha“, s ktorým sme si sem-tam aj napísali mail, ako mi to ide. :-)

Taktiež som to nevzdala ani na dovolenke v Chorvátsku, ktorú som absolvovala počas výzvy. Nič neobvyklé, stravu sme si zabezpečovali sami, takže koľkokrát sa ku môjmu mäsku a zelenine či syrovému šalátu pridali aj ostatní. Bola som aj behať. Keď bolo dobré pripojenie, cvičila som a samozrejme, takmer každý deň sme dali aj pár km na bicykli.

 

Myslíš, že do výzvy sa môže pustiť naozaj každá žena? Bez ohľadu na váhu a vek?

Ja si myslím, že Fitshaker je naozaj pre každého, môže si tam zvoliť program, ktorý mu vyhovuje. Dievčatá naozaj vysvetlia v cvičeniach pekne aj teóriu, ako robiť dané cvičenie, aby si človek aj neublížil alebo má napr. problém s kĺbmi alebo diastázou… Samozrejme, ak človek robí niečo nasilu, tak ani výsledky sa nemusia dostaviť také, ako očakáva.

príbehy

 

Čo sa zmenilo v tvojom živote a životnom štýle okrem hmotnosti? Ako chudnutie ovplyvnilo tvoje myslenie a postoj k životu?

Okrem hmotnosti mi táto výzva dodala viac sebavedomia a vieru v samú seba. Keď človek naozaj chce, všetko sa dá. A ide to aj po neúspešných diétach.

Čo je hlavné, žije sa mi dobre a ľahko, nemám pocit, že dodržiavam nejakú ďalšiu neúspešnú diétu. 

Som zrazu plná energie, a dokonca rozmýšľam pozitívnejšie. Začala som konečne nosiť aj sukne, hoci nohy mám stále silnejšie.

Predtým som neznášala beh, ledva som prebehla 100 metrov. Teraz sa do toho postupne dostávam a zvládnem bez prestávky aj 1 km a čím ďalej je to lepšie, moja kondička sa zlepšuje.

Po niekoľkých rokoch som sa opäť odhodlala ísť na zumbu, je to strašné fajn pocit, keď vládzem a nie som hneď udýchaná. Každý deň sa teším, či pôjdem na bicykel, beh, zumbu, korčule alebo si zacvičím doma podľa Fitshakera.

Teším sa z toho. :-)

 

Prihlásila by si sa do výzvy opäť a odporučila by si ju aj svojim kamoškám? :-)

Fitshaker odporúčam naozaj všade, kde môžem. Cvičí s vami aj moja švagriná, dokonca sa pridala aj teta (síce po výzve ale veľmi sa jej páči). Keď bude najbližšie výzva, určite si ju budem chcieť prejsť, stále mám čo robiť.

rozhovor

 

Musíš uznať, že Janka je krásna baba. Krásna, zdravá baba, ktorá sa dokázala postaviť a makať na sebe. My ju za to veľmi obdivujeme a veríme, že sa jej bude stále dariť. :-)

 

Výzvu, ale aj ostatné programy, napríklad spomínané HIIT, SixPack s Maggie či Sexy Body s Janym a Zorou nájdeš u nás na Fitshakeri:

cvičenie doma

 

Ďalšie príbehy ktoré by ťa mohli inšpirovať:

Aj Peťka prišla na to, že diétu netreba držať, stačí sa naučiť zdravo žiť. Už s nami schudla viac ako 12 kg

Za 2 mesiace schudla 12 kg: “Aj počas upratovania som robila výpady, už ma tak nebolel chrbát”

Vo Výzve nemusíte len chudnúť, ale aj formovať. Evka za 2 mesiace získala krásne vyrysované bruško

Veronika Kašická

Redaktorka vo Fitshaker
Ako maskérka v divadle sa stretávam s mnohými vecami, ktoré obsahujú veľa chémie. Preto sa snažím o presadenie prírodnej kozmetiky a zdravého jedla aspoň v osobnom živote. Hľadanie a vytváranie nových veci pre telo a pleť z ingrediencií, ktoré nám ponúka sama príroda je moje veľké hobby. Verím, že jedného dňa si ľudia opäť všimnú, že kvalitné a zdravé prípravky na telo, tvár či vlasy sa dajú pripraviť aj doma bez zruinovania peňaženky.
Veronika Kašická

Článok bol pridaný dňa 21/08/2018 a zaradený do kategórie: Premeny   |   Autor: Veronika Kašická

Komentáre