Nevieme ako ty, ale ja mám na jeseni spomedzi ostatných vecí, konzumáciu tekvice hokkaido hádam najradšej. Rada s ňou vymýšľam nové recepty. Nedávno mi napadlo použiť ju ráno pri príprave raňajok do omelety. Recept však poslúži aj ako večera. Pochutí si na nej celá rodina, nakoľko je recept vhodný už pre deti od 1 roka. :-)

Continue reading

Pór je zelenina, ktorá je veľmi málo využívaná na výborné jedlá. Ver však, že sa z neho dajú urobiť naozaj skvelé recepty. Ja som ho využila na skvelý šalát, ktorý môžeš použiť ako prílohu, alebo ako samostatné jedlo napr. ako ľahkú večeru. Tak dobrú chuť!

Continue reading

Koľkokrát si si dnes uvedomila svoj dych? Jeho hĺbku, dĺžku, tempo? Dych berieme často ako samozrejmosť, pritom sme s odvážnym nádychom vkročili na tento svet a s posledným výdychom ho opustíme. Začínam takto “zostra”, aby sme si trošku precítili dôležitosť dychu ako prejavu života v nás. Dýchame, len pokým žijeme a naopak.

Continue reading

Klasika starých mám v novom bezlepkovom prevedení s chutnou omáčkou z fíg. Poznám len dve kategórie ľudí. Tých, ktorí figy milujú a tých, ktorí ich fakt nemusia. No a práve tento recept je pripravený tak, že by mohol zachutiť aj tej druhej kategórii. Milovníci si pochutnajú a tí, ktorí figu nedali ešte do úst si ju možno zamilujú. Vyskúšaj tieto fantatsické gnocchi na sladko s figovou omáčkou.

Continue reading

Pohyb je tou najlepšou možnou činnosťou pre tvoje zdravie. To už isto vieš. Avšak, na čo by si určite nemala pri pohybe, cvičení, či behu zabúdať, je správna obuv.

Zamyslela si sa už nad tým, v akých teniskách cvičíš, ale aj v akých topánkach chodíš do práce, či v akých botaskách cvičia v škole tvoje deti? Ak pociťuješ ty alebo tvoje dieťa bolesť chrbtice, bedier, kolien, alebo máš ubolené nohy, šľapy, tak by si sa mala zamyslieť o to viac. Jednou z príčin týchto bolestí môže byť aj deformita chodidiel. A poznáš to, že ak ťa niečo bolí, o to viac je to náročnejšie na tréningu, po ňom a namiesto úsmevu máš na tvári bolestivý výraz.

Continue reading

Dnešný recept môže poslúžiť ako rýchla a zdravá večera, alebo ako pohostenie pre návštevu. Je jednoduchý a vyzerá lákavo, takže sa najedia nielen brušká, ale aj oči. Paprika v hlavnej úlohe nemusí byť len pri príprave leča, ale môžeme ju takto výživne naplniť a zapiecť. Ak máš rada aj žltú či oranžovú papriku, použi viacero druhov, výsledok bude ešte farebnejší :-).

Continue reading

Výživné raňajky, ktoré zasýtia na dlhú dobu! Dopraj si hneď zrána vitamínovú bombu v podobe tejto quinoa misky s jogurtom a ovocím. Príprava je naozaj jednoduchá a efekt zaručený. Vhodná rovnako tak pre deti, rodičov, ľudí v diéte ale a aktívnych športovcov. 

Continue reading

Lievance na sladko je klasika, ktorú možno aj ty poznáš. Mám však novinku pre milovníkov slaných raňajok či ľahkého obeda. Cvikla a kozí syr je nesmrteľná kombinácia, ktorú asi ani nejde rozdeliť. S malou dušou som skúšala rôzne cestá a pomery, pokiaľ som našla ten správny. Je to jednoduché, rýchle a neuveriteľne chutné.

Continue reading

Jednou z ľudských vlastností je, že berieme to, čo nás robí šťastnými, postupne za samozrejmosť. Ruže v parku, detský smiech, slnečné lúče na tvári, priateľský rozhovor. Čo nám bráni prežívať plnšie a farebnejšie náš svet každý jeden deň? S väčším záujmom, autentickejšie?

Continue reading