Ešte stále máme plné záhradky skvelých paradajok, ktoré voňajú a chutia tak ako majú paradajky chutiť. Sú plné letného slniečka a hlavne vitamínov. Dajú sa pripraviť na mnoho spôsobov a jedným z nich je práve paradajková polievka. Ja som využila spôsob, ktorý dodá polievke naozaj výnimočnú chuť, hlavne v kombinácii s pečeným cesnakom a cibuľou. Pre jej nízku kalorickú hodnotu si ju môžeš pokojne dopriať aj na večeru. Zasýti a zbytočne nezaťažuje trávenie. Dobrú chuť.

Continue reading

Po každom tréningu by sme mali venovať pár minút strečingu. Ak ho nevynechávame, pravidelným naťahovaním si zlepšíme rozsah pohybu, uvoľňujeme stuhnuté svalstvo, celkovo udržiavame naše telo flexibilnejšie. Zároveň nám efektívne pomáha odplavovať odpady látkovej premeny. Prinášame ti krátky 4-minútový strečing, ktorý si môžeš zacvičiť po tréningu aj ty. ;-)

Continue reading

Praženica s cuketou boli obľúbené raňajky, ktoré nám pripravovala babka počas prázdniny, nakoľko jej záhradka bola plná cukiet. Tento recept je teda klasika v modernejšom šate, príjemne nasýti a poteší chuťové poháriky. Cuketu nebudeme šúpať, nakoľko práve v šupke sa nachádza množstvo zdraviu prospešných látok a vitamínov. Stačí ju poriadne umyť a spracovať. Prajem dobrú chuť! :-)

Continue reading

Vysoký krvný tlak, hypertenzia, sa považuje za najrozšírenejšie civilizačné ochorenie zo skupiny srdcovo-cievnych chorôb všeobecne. Niektorí ľudia ani nevedia, že majú túto diagnózu, nakoľko nie sú až tak viditeľné príznaky, a nevšimnú si to.

Už dávno sa vie, že nedostatočný pohyb je jedným z rizikových faktorov srdcovo-cievnych chorôb, vrátane vysokého krvného tlaku. Celosvetovo sa robia štúdie, ktoré dokazujú, že pravidelný pohyb nielenže vplýva pozitívne na nezvýšenie sa krvného tlaku, ale aj dokáže znížiť už diagnostikovaný vysoký krvný tlak. Bohužiaľ, ľudia to ako možnosť liečby neberú do úvahy, nakoľko, dať si lieky je omnoho jednoduchšie. Normalizácia telesnej hmotnosti by malo byť prvým krokom v liečbe, hneď po zistení hypertenzie.

Continue reading

Je možné, že poznáš makovú štrúdľu s ovocím. Ja som to teraz urobila opačne, čiže ovocnú štrúdľu s makom. Použila som slivky, ktoré sú v tomto období hitom. A pretože som ich najprv podusila, štrúdľa sa mi nepotrhala a ostala krásne celá. Namiesto cukru som použila med. Kalorické hodnoty sú celkom prívetivé, takže pokojne si môžeš dopriať túto štrúdľu napríklad namiesto olovrantu. ;-)

Continue reading