Nechce sa ti teraz v týchto horúčavách jesť niečo teplé? Hľadáš spôsob, ako sa chutne, zdravo zasýtiť napríklad na desiatu? Priprav si takýchto chutný dezert, ktorý máš hotový do 15 minút. Potom stačí odložiť do chladničky, počkať, kým stuhne a pochutnať si na ňom. Príprava je veľmi jednoduchá a prináša ti možnosť vytvoriť si aj vlastnú verziu.

Continue reading

Ženy sa často pri cvičení zameriavajú najmä na zadok, ploché bruško, no často zabúdajú práve na ramená. Predný sval ,,anterior deltoid“, stredný ,,medial deltoid”, zadný ,,posterior deltoid“ a trapzius sú zodpovedné za mnoho pohybov hornej časti nášho tela. Sú teda dôležité a mali by sme sa na ne zamerať viac ako si myslíme. Stuhnutý krk a jeho bolesť majú často za následok práve slabé ramená. Pekné a tvarované ramená robia ženu atraktívnou. Vytvárajú správny V-tvar a ilúziu menšieho pásu, čím ženské telo nadobúda správnu symetriu. Cvičenie a cviky na ramená slúžia na budovanie svalov, ich tvarovanie a pomáhajú spaľovať tuky a naštartovať tak chudnutie.

Continue reading

Koláče z krehkého cesta mám spojené s mojou babičkou. Keď som bola malá, pripravovala nám ich veľmi často. My so sestrou sme ich jedli ešte teplé z plechu. Keďže som si chcela babičku pripomenúť, rozhodla som sa trošku pretvoriť jej recept. Nakoľko je môj priateľ celiatik, nemôžem v receptoch používať klasickú múku. A tak vznikla táto bezlepková podoba koláčika.

Continue reading

Voda je život a bez vody sa naše telo nezaobíde. Veta, ktorá je pravdepodobne známa väčšine z nás. Aké sú však konkrétne benefity, z ktorých môžeme ťažiť, ak jej budeme piť dostatok? Poďme sa na ne spoločne pozrieť. A nezabúdaj, najmä teraz v letných mesiacoch, prijímaj dostatok tekutín. ;-)

Continue reading

Šalát s čiernou šošovicou plný zdravých ingrediencií, ktoré tvoje telo tak potrebuje! Kombinácia šošovice a quinoy je famózna, do toho listy špenátu a sladký zemiak. Zmes zaujímavých ingrediencií ťa príjemne prekvapí chuťou i dizajnom. Ideálny je na večeru, ale pripraviť si ho môžeš aj na obed.

Continue reading

kedy cvičiť

Na otázku, kedy je najlepšie ísť cvičiť, keď mám celý deň voľno, neexistuje jednoznačná odpoveď, ktorá by každému pomohla. Môžeme si však prejsť zopár bodov, ktoré nás vedia nasmerovať správnym smerom a sami zistíme, kedy je to pre nás najlepšie. Každý z nich je overený praxou a viem, že každému bude vyhovovať čosi iné. Verím, že aspoň jedna z mojich rád ti bude nápomocná a budeš ju vedieť využiť a prinesie ti želané výsledky, ako napr. pravidelnejšiu dochádzku na tréning, s tým súvisiacu krajšiu pevnejšiu postavu, lepšie zdravie aj fyzické či psychické výkony.

Continue reading

kuracie nugetky

Ideš niekam stanovať, alebo sa chystáš s partiou/rodinou na chatu? Ak chceš so sebou vziať nejaké jedlo, skús tento recept na fašírky z kurací pŕs. Vieš si ich vziať so sebou na cesty, na výlety. Určite zasýtia a pochutí si na nich každý, verím tomu, že aj deti. Navyše, máš ich hotové do 20 minút. ;-)

Continue reading

Kettlebell ako záťažová športová pomôcka sa využíva v tréningoch veľmi rozmanito. Pomocou neho sa dá budovať sila, vytrvalosť a efektívne sa s ním posilní a spevní celé telo. S kettlebellom pri cvikoch Swing a TGU zapájajú do cvičenia svaly celého pohybového aparátu, avšak je veľmi dôležité cviky vykonávať správnou technikou pod vedením skúseného trénera, alebo investovať do odborného kruhu či školy swingu. Vo fototréningu sa môžeš inšpirovať cvikmi s týmto závažím, s ktorým spevníš postavu. Tak čítaj a pozeraj, ako na ne. ;-)

Continue reading

Jednozrnka je najstarší druh pšenice. Nie je zbytočne prešľachtená a je zdrojom antioxidantov a bielkovín. Obsahuje veľké množstvo karototenoidov a výborne sa využíva pri príprave nekysnutých pokrmov. Ja som ju použila na tieto skvelé bosniaky. Na miesto kvasníc som použila tvaroh a víno čo zabezpečí, že budú krásne chrumkavé a chutné. Ak ich chceš vyskúšať, nasaď si zásteru a poď na to. ;-)

Continue reading

Nedávno sme si hovorili, čo v prípade, ak sa zdravo stravuješ, ale tvoj partner, prípadne to môže byť aj rodič, súrodenec, či iný člen domácnosti, nie je z tvojej zmeny nadšený, dokonca ju ani nepodporuje. Dnes si povieme, ako sa na to skúsiť pozrieť inak a čo robiť, ak by sme chceli nadchnúť na zdravú stravu aj ďalších ľudí. Dá sa to vôbec?

Continue reading