V minulom článku sme si povedali, ako predchádzať bolestiam chrbta v tehotenstve, príp. ako ich obmedziť na minimum. Vraveli sme si aj to, ako by malo vyzerať správne držanie tela u nastávajúcich mamičiek. Dnes si povieme, čo urobiť pre to, aby si sa aj v priebehu tehotenstva cítila fit, udržiavala sa v kondícii a nemala strach z nadmerného a nekontrolovateľného nárastu hmotnosti. To je totiž problém, ktorý mamičky riešia veľmi často. Boja sa prílišného priberanie na váhe, ale zároveň majú strach cvičiť, aby tým neublížili sebe alebo bábätku. Tieto obavy nie sú na mieste. Ak budeš dodržiavať správnu životosprávu, o ktorej sme sa bavili v jednom z predchádzajúcich článkov, ak tomu pridáš pravidelný pohyb podľa nižšie uvedených zásad, nie je dôvod, aby si v tehotenstve nabrala priveľa. * Pamätaj na to, že tehotenstvo nie je choroba, ale “iný” stav. Neznamená to teda, že by si musela všetko zanechať a len ležať doma v posteli (samozrejme situácia je iná, ak sa v tehotenstve objavia komplikácie, potom je pokoj na lôžku na mieste). Primeraná pohybová aktivita prospeje tebe aj bábätku. Keď sa však povie cvičiť, je potrebné dať si pozor na to, ČO a AKO.

Continue reading

Predstav si priezračne čisté more, teplučký piesok zabárajúci sa medzi prsty, slnečné lúče hladiace tvoje telo, prekrásny rezort s dvomi bazénmi, endorfíny z cvičenia každý deň a perfektnú partičku ľudí. Teraz sa nadýchni čerstvého morského vánku. Máš? To je pocit, že? A keď si takto super naladená, čítaj. Máme pre teba NESKUTOČNE LÁKAVÚ ponuku na tohtoročnú dovolenku s Fitshakerom!

Continue reading

Aj ty miluješ bryndzové halušky? Avšak, aj keď je bryndza zdravá, ak si ju dáš v klasických haluškách, je to priam kalorická bomba. Nemusíš však zúfať, pretože aj na toto jedlo existuje alternatíva. Zástancovia pravých bryndzových halušiek budú tvrdiť, že sa nedajú nahradiť. Ver však, že ak si ich pripravíš v tejto alternatíve, určite si pochutíš. Nezabudni na to, že toto jedlo je vhodné si dopriať pri vyššom energetickom výdaji.

Continue reading

Naša chrbtica sa počas evolúcie vyvinula na “chôdzu” po štyroch. Na chôdzu po dvoch boli potrebné zmeny v chrbtici. Vytvorili sa zakrivenia v úseku krčnej a driekovej chrbtice. Kvôli nadmernému zaťaženiu, najčastejšími bolestivými miestami sú práve driekovo-kostrčové oblasti. K tomuto faktu vo veľkej miere prispelo sedavé zamestnanie, zlé držanie tela a málo pohybu. V článku si predstavíme najčastejšie príčiny bolesti v tejto oblasti, ako im predchádzať a čo robiť, ak už bolesti mám. Ukážeme si 10 cvikov, ktoré pomôžu zmierniť bolesť a aj cvik pre náročných. Poď sa dozvedieť viac.

Continue reading

Máme šťastie, že matka príroda má toľko bylín a rastlín, z ktorých môžeme pripraviť lahodné čaje. Ja som sa rozhodla spojiť ovocie s korením. Tento čaj ti zohreje studené nohy a ruky, ochráni pred chorobami, pomôže pri chudnutí a zlom trávení. Už aby si sa vybrala do kuchyne a rýchlo si ho pripravila. ;-)

Continue reading

Banán patrí právom medzi najrozšírenejšie ovocie na svete. Dôvodov prečo ho máme všetci v obľube je viac. Je dostupný, ľahko prenosný, má výbornú chuť a poskytuje okamžitú energiu. Je ideálny do školskej tašky, cestovného ruksaku, pracovnej kabelky, na cesty, do fitness centra, v skratke je ideálny na jedenie kedykoľvek a kdekoľvek prakticky počas celého dňa. Milujú ho deti aj dospelý.

Continue reading

Raňajkové chlebíky mám veľmi v obľube. Nielenže dobre zasýtia, ale aj výborne chutia. V tomto chlebíku je použitá špaldová celozrnná múka, v ktorej sú zastúpené všetky makroživiny. Špaldová múka obsahuje menej lepku, a preto je pre nás aj ľahšie stráviteľná. Pridaním avokáda a orechov v tomto chlebíku znížime glykemickú nálož, preto je vhodný aj počas zdravého chudnutia hlavne na raňajky a na skvelý štart do nového dňa. :-)

Continue reading

Kuskus je skvelá potravina, ktorá je nielen výživná, ale je pripravená veľmi rýchlo. Dnes si z neho pripravíme prílohu, ktorá patrí medzi moje najobľúbenejšie, pretože kombinácia jednotlivých chutí je dokonalá a príprava zaberie len pár minút. Hodí sa k mäsu či rybe. Je však taká chutná, že sa nebudem čudovať, ak ju budeš vyjedať aj samotnú.

Continue reading

Nedávno sme si hovorili o penových valcoch, čo to vlastne je, ako ich delíme, na čo slúžia. Ak si dávala pozor, v dnešnom článku sa dozvieš, aký penový valec používam ja. Dám ti malú nápovedu, je krátky hrboľatý. :-)

Osobne foam roller využívam sále pred a stále po tréningu v rámci strečingu aspoň 5-10 minút. Pozri, aké cviky s ním môžeš robiť.

Continue reading