Tento recept prešiel v našej rodine už mnohými generáciami, a stále patrí medzi naše obľúbené. Avšak typické kapustníky z bielej múky pre nás veľmi nie sú… ale čo tak ich vyskúšať zdravšie? Skvelá chuť ostane a zbytočné výčitky zmiznú :-). Recept zvládne aj úplný začiatočník, takže sa vôbec nie je čoho báť. Prečo si dopriať kapustu? Obsahuje napríklad množstvo železa, vlákniny, ktorá podporuje trávenie, a taktiež vitamín C, ktorý je dôležitý pre našu imunitu. Dopraj si ju v týchto kapustníkoch! Continue reading

Toto je téma, pri ktorej zbystrie asi každá žena. Bodaj by nie, veď “spaľovanie kalórií” je predsa tak podmanivé slovné spojenie! Každá správna žena vo voľnom čase spaľuje kalórie :-). Dobrou správou je, že aj teraz spaľujete kalórie. Každá vaša činnosť, každé žmurknutie, každý úder vášho srdca si vyžaduje energiu. Celý život je premena energie. A túto energiu získavate z univerzálneho zdroja energie všetkých živých organizmov – ATP. Z tejto chemickej zlúčeniny pochádza všetka vaša energia – konkrétne pri jej štiepení sa energia uvoľňuje. No a ATP vaše telo získava najrôznejšími spôsobmi – zložitými chemickými reakciami, medzi ktoré patrí napríklad aj vysnívané “spaľovanie tukov”. Ako spaľovať najúčinnejšie? Continue reading

Tiež si najradšej na raňajky pochutnávaš na niečom sladkom? Šišky či moravské koláče si už dávno zavrhla, ale čo takto začať deň domácim sladkým pečivkom zo špaldovej múky? Tieto rožteky rozhodne musíš vyskúšať! Sú chrumkavé a neskutočne lahodné zároveň. Jednoducho vyrobené na skvelý štart do nového dňa :-).

Continue reading

Tento cvik s trochu zvláštnym názvom je aj napriek mnohým prínosom veľmi často opomínaný. Hoci patrí k veľmi efektívnym cvikom, väčšinou sa mu vyhýbajú hlavne ženy. Možno si myslíš, že je príliš náročný na to, aby si ho zvládla alebo si ho proste vždy mala zafixovaný ako pohyb, ktorý vykonávajú iba “nabúchaní“ týpci v posilke. Cvičiť ho však môžeš aj keď nemáš ambície vyzerať ako bodybuilder. Nemusíš sa vôbec obávať, že cvičením tohto cviku sa z teba stane hora svalov. Nehovorím, že je to nemožné, ale musela by si sa veeeeľmi snažiť. Cvičenie mŕtveho ťahu ti však, práve naopak, pomôže k tomu, aby si bola štíhlejšia a silnejšia. Ako na to? Continue reading

Palacinky. Slané či sladké. So šľahačkou alebo so syrom. Jednoducho každá palacinka si získa tvoje chuťové poháriky. Vytvoriť nadýchanú, štíhlu a elegantnú palacinku však dá niekedy poriadne zabrať i „tradičným“ kuchárom. Lenže, čo ak som kuchár – celiatik? Nájsť správnu múku, ktorá hmotu spojí do nedeliteľného celku, a pritom z nej nebude “kameň”? Tak tomu sa hovorí skutočne výzva! Vyskúšaj, či som sa ti trafila do tvojho vkusu s týmto vyšperkovaným receptom :-). Continue reading

V súvislosti s vločkami sa toho popísalo už mnoho. Aké sú ich nutričné hodnoty, zdravotné benefity či využitie. Možno si si však ani neuvedomila, aká tu vládne vločková diskriminácia. Akosi podozrivo sa takmer všade píše a rozpráva iba o vločkách ovsených. A či sa ti to páči alebo nie, aj keď sú to teraz tvoje najobľúbenejšie raňajky, môžeš sa ich časom prejesť. Nemusíš sa však báť. Ukážeme ti, akými inými vločkami môžeš tieto vločky nahradiť alebo prestriedať. Vločkový špeciál je TU! Continue reading

Hurááá, konečne sa nám v záhradke objavili prvé druhy zeleninky, ako šalát či reďkovky. Doplňme ich o menej tradičnú, ale mimoriadne zdravú, čakanku a granátové jablko a získame úžasnú kombináciu chutí, ktorá sa skvele hodí, napríklad na večeru. Aby si po šalátiku nebola rýchlo hladná, pridaj aj tempeh, prípadne iný kvalitný sójový výrobok (napr. tofu). Ak sa nebrániš mäsu, nahradiť ho môžeš kúskami kuracieho alebo tuniakom či lososom. Vyčaruj si túto delikátnu pochúťku :-).

Continue reading

Dnešným článkom by som opäť trošku nazrel do témy, toľko ospevovanej, tabaty. Zostavil som pre vás jedno veľmi jednoduché cvičenie, s ktorým efektívne dokážete precvičiť celé telo za pár minút, a to len s vlastnou váhou! Takže tieto cviky na chudnutie sa skvelo hodia, napríklad do situácií, kedy máte asi tak 8,3 minúty času, ktoré vás delia od vykypenej ryže. No a na záver si ešte ukážeme zopár pokročilejších cvikov, ktoré môže do svojich tabata kombinácií alebo aj do iného tréningu, zaradiť každá z vás, ktorá si trúfne. Tak, poďme na to :-)!

Continue reading

Dostala si chuť na cestoviny, ale vieš, že pšeničné tvojej postave veľmi nepomôžu? Vyskúšaj tie ryžové! Hotové sú za chvíľočku a v správnej kombinácii s mäskom a zeleninou chutia neskutočne. A navyše, teraz už nemusíš chodiť na dobrú “čínu” do reštiky, ale jednoducho si ju ukuchtíš aj doma. Presvedč sa sama :-).
Continue reading

Neboj sa, nejdeme sa baviť o malých autíčkach, s ktorými sa kedysi hrávali tvoji spolužiaci či mladší brat. Reč bude o pomerne náročnom, no veľmi efektívnom komplexnom cviku, ktorý je dynamický aj silový zároveň. Je zábavné ho cvičiť, môžeš si ním spestriť tréning a kombinovať ho s inými cvikmi. Prečo môže byť zaradenie angličákov do tvojho tréningu veľmi prospešné a ako na to, aby si dosiahla skutočné výsledky? Continue reading