V tomto rozhovore by som Vám rada predstavila milého pána Nosáľa a jeho maličké rodinné hospodárstvo ROZEL, blízko Košíc. Jeho prvotný zámer zabezpečiť rodinku kvalitnou zeleninou a ovocím prerástol  k tomu, že časť ich vypestovanej zeleniny a ovocia už môže  smerovať i na stoly ich priateľov, známych, ale aj do niekoľkých ďalších rodín hľadajúcich zdravé domáce produkty priamo od pestovateľa. Riadia sa mottom “Pestovateľ prírode nerozkazuje, ale s pokorou po vykonanej práci čaká na výsledok.” V rozhovore nám prezradil, ako to u nich funguje, ako skladovať zeleninku, ale aj zaujímavé informácie o jeho ekologickom poľnohospodárstve.

Continue reading

Milujem rýchle a jednoduché recepty. Ak sú navyše chutné, zdravé a bezlepkové, je vyhraté! Jedným z takých je aj recept na slané pečivo z cícerovej múky, ktoré pripravíš do 5 minút a upečieš za 20 minút. Veľmi chutné na raňajky namiesto tradičného pečiva, ako jednohubky k telke i ako prekvapko pre návštevu. Poďme na to!

Continue reading

Mám pre vás opäť skvelý tip na obed, či večeru. Ide o zaujímavú kombináciu – hlivy a kyslej kapusty. Asi každý z nás vie, že obe suroviny sú veľmi zdraviu prospešné. Inšpiruj sa a ulahodíš nielen tvojím chuťovým pohárikom, ale pochvaľovať si to bude aj tvoje zdravíčko :-).

Continue reading

Skvelo zasýti, je ľahký a obsahuje mimoriadne množstvo bielkovín. Losos je jedna z veľmi mála rýb, ktoré mám rada. Zo všetkých spôsobov, ako sa dá pripraviť, ho mám najradšej ľahko ogrilovaného a s grilovanou zeleninou. Uprednostňovala som si ho dávať v reštauráciách, ale teraz som skúsila spraviť si ho doma sama. A vznikol skvelý tip na obed :). Continue reading

Nie som zástancom liekov a vitamínových doplnkov. Som dokonca ich zarytým odporcom a všetky dôležité látky sa snažím dostať do tela v prirodzených zdrojoch. Preto mi stále vŕtalo v hlave, prečo všetky detičky musia prijímať vitamín D od narodenia vo forme kvapiek. Prečo práve ten? Veď prísun všetkých minerálov a vitamínov je dôležitý a iba jeden je nutné dopĺňať? Tak som začala viac pátrať po dôvodoch a dopracovala som sa k zaujímavým zisteniam! Tu sú.

Continue reading

Tomuto úžasnému talianskemu jedlu odolá málokto. Ja patrím k tej väčšine, ktorá pizzu doslova miluje. Len čo s tým, keď všetci veľmi dobre vieme, že toto jedlo sa považuje za fastfood a cesto obsahuje ingrediencie, ktoré do zdravého jedálnička bohužiaľ nepatria. Dávnejšie som pátrala po nejakom recepte, akoby sa dala pizza spraviť tak, aby som nemala výčitky, keď na ňu dostanem chuť. Našla som recept na pizzu z ovsených vločiek, ktorú som si upravila podľa seba a výsledok ma natoľko oslnil, že už ju za klasickú pizzu nevymením!

Continue reading

Každý deň, každú hodinu a každú sekundu ľudia skonzumujú obrovské množstvo rafinovaného cukru. Nájdeme ho dnes skoro v každej potravine dostupnej v obchode. V limonádach, džúsoch, ľadových čajoch, pečivách, horčiciach, kečupoch, sójových omáčkach, športových nápojoch, olivách, omáčkach na mäso, jogurtoch, polotovaroch…  Dokonca je pridávaný aj do potravín, v ktorých by sme ho nikdy nehľadali. Keď k tomu pridáme cukor do kávy, cukor do čaju, dezert po obede, sladkosť za odmenu po pracovnej dobe … vyjde nám, že ročná spotreba cukru na jedného obyvateľa Slovenska predstavuje neuveriteľných 31,1 kilogramov. Ideálne by bolo, keby sa spotreba cukru rapídne znížila. Že prečo? Rafinovaný cukor je deštruktívna látka pre ľudstvo. V súčasnosti je viac ako isté, že cukor zohráva kľúčovú úlohu v spúšťaní rôznych chorôb, ako napríklad: srdcových a cievnych chorôb, rakoviny, cukrovky, Alzheimerovej choroby a iných.

Continue reading